Hornbach newsroom Persportaal van Hornbach Nederland voor mediaprofessionals

Bij Hornbach maakt het niet uit of je man of vrouw bent

“Het is niet altijd makkelijk, maar ga ervoor!”

Bam! De sloophamer erin! De nieuwste campagne van Hornbach rekent af met clichés over vrouwen. In commercials zien we een krachtige klusvrouw die de traditionele rolmodellen, verbeeld in diverse sculpturen, aan gort slaat. Ook sloopt ze een muur. Of je nu letterlijk een muur doorbreekt of figuurlijk de traditionele rolmodellen wilt doorbreken: het vergt kracht en een lange adem. Daarom luidt de slogan van de campagne: “Het is niet altijd makkelijk, maar ga ervoor!”

“Onze boodschap is duidelijk”, zegt Maarten Post, Marketingmanager bij Hornbach. “Het idee dat klussen een mannendomein zou zijn, is achterhaald. Onze klanten zijn echte klussers, of ze nu man of vrouw zijn! Daarom rekenen wij radicaal af met typische vrouwencommercials. Wij brengen het volhouden en bikkelen dat bij echte klussers hoort, in beeld. Hornbach is er voor de echte doorzetters, dat is onze boodschap. Of dat een vrouw of een man is, vinden wij niet relevant.”

De commercials: de beuk erin
Online en op tv zien we de komende maanden een commercial waarin een vrouw met een sloophamer komt aangelopen. Er doemen sculpturen op die traditionele vrouwbeelden laten zien, zoals het seksobject, de shopping girl, het roze prinsesje, de vrouw die de last van het zorgen draagt, en de vrouw die ondergeschikt is aan de man. De vrouw heft de hamer en geeft de eerste klap. Een traditioneel vrouwbeeld gaat aan diggelen. Ook een deel van een muur is gesloopt. Met elke volgende slag sneuvelt weer een cliché, weer een stuk muur, totdat de muur is neergehaald en het daglicht de vrouw tegemoet straalt. Ze veegt haar voorhoofd af. ‘Het is niet altijd makkelijk, maar ga ervoor!’ is de boodschap van de spot. “De vrouw als volwaardige klusser, dat is het beeld dat we willen overbrengen”, licht Maarten Post toe. “Ze werkt zich in het stof, in het zweet, in het rood, maar ze bikkelt door. Hornbach is er voor alle mensen die vastbesloten zijn hun klus tot een succes te maken.” De campagne is vanaf 24 november op televisie te zien. 

Bekijk hier de campagne

Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
Van Hulzen Communicatie
Ilse Mijnders
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 426 00 456
E-mail:hornbach@vanhulzencommunicatie.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).
Lees ook ...

Volg Hornbach:

Twitter
Social wall
Facebook
Social wall