Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals
HORNBACH mag starten met bouwen in Nijmegen

Raad van State geeft groen licht voor 18e vestiging

Heuglijk nieuws voor bouwmarktketen HORNBACH. Na de goedkeuring van de gemeenteraad, heeft de Raad van State vandaag ook groen licht gegeven om te starten met bouwen aan de N325 ter hoogte van het Keizer Augustusplein. De voorbereidingen voor de bouw gaan direct van start. HORNBACH Nijmegen wordt de derde vestiging van de bouwmarktketen in de provincie Gelderland, de achttiende in Nederland.

Vandaag is een cruciale stap gezet. Door het positieve oordeel van de Raad van State zijn zowel het bestemmingsplan als de vergunning onherroepelijk. “Dat is fantastisch”, reageert Evert de Goede, algemeen directeur HORNBACH bouwmarkt Nederland, “Het betekent dat wij kunnen starten met bouwen. En als er iets is dat wij graag doen, is het natuurlijk bouwen. Maar dit is bovenal mooi nieuws voor klussend Nijmegen en omstreken. We kijken er enorm naar uit om hen te verwelkomen.”

120.000 artikelen op 20.000 m2
HORNBACH Nijmegen belooft het paradijs voor doe-het-zelvers en bouwprofessionals te worden. De projectbouwmarkt beslaat een oppervlakte van zo’n 20.000 m2 en telt een assortiment van 120.000 verschillende artikelen. De Nijmeegse HORNBACH-vestiging zal ook beschikken over een badkamer-keuken-inspiratiecentrum, dierenafdeling en tuincentrum. Naast de bouwmarkt komt bovendien een Drive In. In deze hal met extra brede gangpaden zijn zware bouwmaterialen verkrijgbaar. Die kunnen direct in de auto of klusbus geladen worden. Voor bouwprofessionals is er de ProfiService: service op maat, zoals een vast aanspreekpunt in de vestiging, de mogelijkheid bouwmaterialen te laten bezorgen op de bouwplaats, inkoopvoordelen en nog veel meer.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien vestigingen in ons land. In 2022 riepen consumenten HORNBACH voor de zestiende keer uit tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de vijfde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, uitgebreide service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (je grijpt nooit mis).

Instagram has returned invalid data.