HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals
Hornbach meest klantvriendelijke bouwmarkt

Doe-het-zelfketen in race om titel ‘Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland’

Hornbach is in de race voor de titel ‘Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland’. De doe-het-zelfketen is onlangs als enige bouwmarkt genomineerd door het onafhankelijke consumentenpanel van SAMR Marktvinders, dat de jaarlijkse publieksprijs uitreikt. Daarmee is Hornbach de klantvriendelijkste bouwmarkt van ons land.

“Fantastisch, alleen al de nominatie betekent veel voor ons”, laat Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Nederland, weten. “Dagelijks zetten wij ons in om onze klanten optimaal te bedienen. Dat doen we met het hele team, zowel in de winkels als op kantoor, waar de afdeling klantenservice gevestigd is. Het lukt alleen wanneer iedereen binnen onze organisatie samenwerkt en zich voor de volle 100% inzet. Deze nominatie is dan ook een geweldige beloning voor alle inspanningen die onze deskundige en gemotiveerde medewerkers hebben geleverd. Zonder hen was dit niet gelukt.”

Drie tiende punt
Dertig bedrijven zijn genomineerd voor de titel. Met slechts drie tiende punt tussen de nummer tien en nummer dertig is het verschil tussen de organisaties ongelofelijk klein. Aan de verkiezing van Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland gaat continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten vooraf. In totaal zijn 35.000 beoordelingen opgehaald. Beloftes nakomen, bereikbaarheid, fouten oplossen en vriendelijk personeel zijn voor veel consumenten belangrijke waarden in de beoordeling van de meest klantvriendelijke bedrijven.

Winnaar op 19 april onthuld
De winnaar van de publieksprijs wordt volgende week donderdagavond bekendgemaakt. Dat gebeurt tijdens de feestelijke uitreiking van de CustomerFirst Awards 2018 in het Beatrix Theater in Utrecht. De prijs voor Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland wordt voor de elfde keer overhandigd.