Hornbach ontvangt sleutels

Bouwmarkt start vandaag met inrichten nieuwe vestiging Zwolle

Het is een feestelijke dag vandaag voor Hornbach. De bouwmarkt heeft de sleutel van haar nieuwe pand aan de Katwolderweg in Zwolle ontvangen. Aannemer Ten Brinke Bouw legt momenteel de laatste hand aan de vestiging, die een oppervlakte van bijna 15.000 m2 heeft. Ondertussen kan gestart worden met de inrichting en bevoorrading. Een serieuze klus, want Hornbach heeft straks 120.000 artikelen op voorraad.

“We starten direct met het opbouwen en vullen van de schappen”, legt Vestigingsmanager Tonnie Balkema uit. “Dat is een ware logistieke operatie. Honderden vrachtwagens zullen de vestiging de komende weken in fases bevoorraden. Maar we hebben ervaring genoeg dit soepel te laten verlopen.” Hornbach Zwolle is de veertiende vestiging van de projectbouwmarkt in Nederland.

150 man sterk
Voor de inrichting van de bouwmarkt staan 150 nieuwe medewerkers klaar. Tonnie Balkema: “Die krijgen tijdens het bevoorraden van de winkel meteen feeling met het assortiment, weten waar alles staat en raken op elkaar ingespeeld. Zo kunnen we klanten, wanneer we onze deuren dit voorjaar openen, optimaal informeren over onze 120.000 artikelen.”

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2017 voor de twaalfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).