Hornbach opnieuw best gewaardeerde bouwmarkt 2011

GfK Panel Services heeft net als in 2009 onder een representatieve groep van 3.500 consumenten in het voorjaar van 2011 onderzoek gedaan naar de waardering en naamsbekendheid van bouwmarkten.

De hoogste waardering geeft de consument aan Hornbach, dat met een totaalscore van 7,67 in 2011 hoger scoorde dan in 2009. Met name op de deelaspecten product, assortiment, prijs, ligging en parkeergelegenheid scoorde Hornbach erg hoog. Gamma en Praxis behaalden respectievelijk de 2de en 3de plaats en wisselden met elkaar van positie ten opzichte van 2009.

Gamma is de nummer twee best gewaardeerde bouwmarkt in Nederland, maar nummer 1 wanneer het gaat om naamsbekendheid. Gamma is bij de consument “top of mind” met maar liefst 47%. Gevolgd door Praxis (25%) en Karwei (14%). In totaal hebben Gamma en Praxis een naamsbekendheid van resp. 100% en 99%, terwijl Karwei met 97% in de buurt komt.

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).