Hornbach opnieuw beste bouwmarkt van Nederland

Bouwmarkt wint voor de negende keer prestigieuze publieksprijs

Hornbach heeft ook in 2014 weer bewezen van toegevoegde waarde te zijn voor de doe-het-zelfbranche. De consument heeft Hornbach voor de negende keer in tien jaar uitgeroepen tot ‘Beste bouwmarkt van Nederland’. Dat is de uitslag van het jaarlijkse onafhankelijke consumentenonderzoek ‘Beste winkelketen van Nederland’, de landelijke publieksprijs voor retailers in Nederland.

Doe-het-zelvers in het hele land hebben de bouwmarkten beoordeeld op de belangrijkste verkoopaspecten (waaronder prijs-kwaliteitverhouding, assortiment en service), waarbij Hornbach overall gezien als beste uit de bus kwam. “Prachtig om te zien dat consumenten deze kernwaarden uit de Hornbach-formule hoog waarderen”, zegt Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland, die de ABN AMRO Retail Jaarprijs maandag 15 september in ontvangst nam. “Dat ze ons zien als dé projectbouwmarkt van Nederland is absoluut iets om trots op te zijn! Tegelijk ook een stimulans om door te gaan op de ingeslagen weg en scherp te blijven op ontwikkelingen in de markt.”

Honderdduizenden consumenten

Voor deze twaalfde editie van ‘Beste winkelketen van Nederland’ schreven zich dit jaar een recordaantal van 400 retailers in. Ruim 275.000 consumenten hebben de winkelketens(31 categorieën) vervolgens beoordeeld. Het concept is ontstaan uit de wens dat consumenten hun mening willen delen over hun favoriete winkels. Hornbach scoorde deze editie als bouwmarkt vooral goed op de verkoopaspecten assortiment in combinatie met prijskwaliteitsniveau.

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).