Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals
Hornbach opnieuw in de race om titel ‘Beste bouwmarkt’

Consumenten kunnen stemmen tot en met 31 juli

De consument heeft Hornbach al negen keer verkozen tot ‘Beste bouwmarkt van Nederland’. Dit jaar gaat de bouwmarkt opnieuw op voor deze prestigieuze publieksprijs.

De ABN AMRO Retail Jaarprijs is een landelijke publieksprijs die jaarlijks wordt uitgereikt op basis van het grootste, onafhankelijke consumentenonderzoek van Nederland. Hornbach kwam bij dat onderzoek naar de ‘Beste winkelketen van Nederland’ al negenmaal als winnaar uit de bus. Doe-het-zelvers in het hele land beoordeelden de diverse bouwmarkten op de belangrijkste verkoopaspecten, zoals prijs-kwaliteitverhouding, assortiment en service. “Dat zijn ook drie van de vijf kernwaarden van de Hornbach-formule. Geweldig om te zien dat consumenten deze aspecten zo hoog waarderen. Toch moeten we bescheiden blijven en continu verbeteringen aanbrengen”, zegt Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland. Hornbach wil dit jaar de prijs voor de tiende keer in de wacht slepen.

Oordeel van consumenten
Het concept voor de prijs is voortgekomen uit het feit dat consumenten graag hun mening over hun favoriete winkels willen delen. Voor de ABN AMRO Retail Jaarprijs 2015-2016 dingt Hornbach mee naar de hoofdprijs in vier categorieën: Bouw, Tuin, Dier en Keuken & Badkamer. Consumenten kunnen tot en met 31 juli via http://www.bestewinkelketen.nl/hornbach hun stem uitbrengen. Aan het onderzoek naar de ‘Beste winkelketen van Nederland’ hebben het afgelopen jaar ruim 230.000 consumenten deelgenomen. Hornbach scoorde in 2014 als bouwmarkt vooral goed op het verkoopaspect assortiment in combinatie met prijs-kwaliteitsniveau.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één vestiging HORNBACH Vloeren in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.