Hornbach opnieuw meest gewaardeerde bouwmarkt

Consument waardeert productkwaliteit, assortiment en voorraad

De consument heeft Hornbach opnieuw gekozen tot de meest gewaardeerde bouwmarktketen van Nederland. De onderneming scoort vooral op productkwaliteit, assortiment en voorraad. Voor dit onderzoek heeft GfK Panel Services Benelux ruim 2.300 consumenten geënquêteerd in het voorjaar van 2014. Deze titel ging voor de vierde keer naar Hornbach, met als algemeen rapportcijfer een 7,7.

Met de combinatie van bouwmarkt en tuincentrum heeft Hornbach in de loop der jaren stevige voet op Nederlandse bodem gekregen. Doe-het-zelvers in het hele land weten de vestigingen steeds beter te vinden en waarderen Hornbach vooral hoog op de kwaliteit van producten, het assortiment en de grote voorraden. “Wij zijn er trots op dat de consument Hornbach opnieuw heeft gekozen tot meest gewaardeerde onder de bouwmarkten”, aldus Michel van Slingerland, marketingmanager van Hornbach Bouwmarkt Nederland, die de award in ontvangst mocht nemen. “Dat klussend Nederland ons ziet als dé projectbouwmarkt van het land, is absoluut iets om trots op te zijn!”

Erkenning en stimulans

Dit is niet de eerste onderscheiding van dit soort voor Hornbach. De projectbouwmarktketen kwam bij dit onderzoek van GfK drie keer eerder (2006, 2009 en 2011) als winnaar uit de bus. “Fantastisch om te zien dat consumenten voor de vierde keer deze aspecten uit onze kernwaarden met zo’n hoog cijfer waarderen. Aan de top staan is moeilijker dan er komen”, zegt Van Slingerland. “Deze titel zien we dan ook niet alleen als erkenning van ons unieke concept, maar zeker ook als een stimulans om door te gaan op de ingeslagen weg en scherp te blijven op ontwikkelingen in de markt!”.

Michel van Slingerland, marketingmanager Hornbach Nederland

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).