HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

HORNBACH pakt primeur met inzet 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en groeiende mupi’s

Campagne ‘Ieder voorjaar een nieuw begin’ verrijkt met unieke belevingen

Terwijl Nederland het voorjaar omarmt, tilt HORNBACH zijn spraakmakende voorjaarscampagne ‘Ieder voorjaar een nieuw begin’ naar een hoger, niet eerder vertoond niveau. De projectbouwmarkt voegt een nieuwe dimensie toe met een 4DX-bioscoopcommercial, 3D Out Of Home en groeiende mupi’s. Een primeur voor de projectbouwmarkt, die hiermee een unieke mediabeleving introduceert.

Begin maart lanceerde HORNBACH zijn voorjaarscampagne ‘Ieder voorjaar een nieuw begin’. De aanleiding om zelf ook iets nieuws te doen en voor het eerst een 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en niet eerder vertoonde groeiende mupi’s in te zetten. Maarten Post, Hoofd Inkoop & Marketing bij HORNBACH, licht toe: “Met deze verdieping van onze crossmediale voorjaarscampagne willen we de boodschap van een nieuw begin niet alleen overbrengen, maar onze klanten er echt deel van uit laten maken. Deze extra beleving van groeiende mupi’s, 3D OOH en de 4DX-bioscoopervaring brengt ons letterlijk en figuurlijk dichter bij het magische gevoel van het voorjaar. Met de gekozen dynamische media faciliteert HORNBACH een unieke interactie met zijn doelgroep en versterkt tegelijk zijn positie in het creëren van een bijzondere merkervaring.

 

Mupi’s schieten uit de grond
Als krokussen die na de winter voor het eerst hun kop boven de grond uitsteken, verrijzen op vijf strategische locaties innovatieve, groeiende mupi’s. In Amsterdam (Centraal Station en De Blauwbrug), Den Haag (Torenstraat en Frederik Hendriklaan) en Enschede (Stationsplein) schieten deze reclameborden vanaf 4 april letterlijk uit de grond om in twee weken uit te groeien tot volwassen mupi’s. Deze innovatieve manier van communiceren benadrukt niet alleen het nieuwe voorjaar, maar zet ook een nieuwe standaard voor de inzet van Out Of Home.

 

3D OOH met DeepScreens
Op prominente locaties zet HORNBACH een volgende stap met 3D Out Of Home door de inzet van DeepScreens. Deze geavanceerde Digital Out Of Home-techniek transformeert een deel van de campagnespot naar een adembenemende illusie. Voorbijgangers worden meegevoerd in een 3D-beleving van het ontwaken bij een nieuw begin. De 3D OOH is te beleven op het Leidseplein en Rembrandtplein in Amsterdam, op het Binnenwegplein in Rotterdam en op Schiphol.

 

 

Voel het voorjaar in 4D
Als klap op de vuurpijl verrijkt HORNBACH zijn voorjaarscampagne met een spectaculaire 4DX-bioscoopcommercial. Vanaf april is deze dus niet alleen te zien, maar ook te voelen in de speciale 4DX-bioscoopzalen van Pathé. Door de zintuigen van bioscoopbezoekers maximaal te prikkelen – met water, lucht en bewegende stoelen – laat HORNBACH hun zelf ervaren hoe het is om te ontwaken uit een cocon en als herboren de frisse voorjaarslucht in te ademen. De voorjaarscampagne van HORNBACH loopt tot en met 5 mei. Bekijk voor meer informatie en inspiratie de speciale campagnewebsite: www.hornbach.nl/voorjaar

 

Credits campagneconcept
Bureau: HeimatTBWA
Productie: STINK Berlin
Regie: TRAKTOR
Sound design: Machine London
Postproductie: Framestore London

 

Credits media inzet
3D OOH creatie: Ocean Outdoor
Groeiende Mupi’s: O2H (creatie), JCDecaux (schermen)
4DX Bioscoop: Jean Mineur Mediavision
Media: Mediaplus

Lees ook ...