Hornbach start campagne ‘Dumpen of aanpakken?!’
Bouwmarkt inspireert oude spullen een tweede leven te geven
“Troep bestaat niet”, vertelt Maarten Post, marketingmanager Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Kasten, stoelen en tafels worden bij bosjes op straat gezet. En dat is zonde! Vaak kun je er hele toffe dingen van maken. We willen mensen inspireren oude spullen een tweede leven te geven en minder weg te gooien. Want als we met elkaar van deze aarde willen blijven genieten, moeten we er zuinig mee omgaan. Met deze campagne laten we zien hoe je dat aanpakt. Een campagne in Hornbach-stijl waarmee we onszelf profileren als dé bouwpartner voor de meest creatieve projecten.”
Van badkuip tot brancard
Klusfenomenen Stalen Gasten, 20tree en Weekend Builders gaan aan de slag met spullen die mensen thuis op zolder of in de garage hebben staan. Post vervolgt: “Denk aan een oude skelter, surfboard, spiegel, badkuip of brancard. Je kunt het zo gek niet bedenken. Deze gasten bruisen van creativiteit.”
Deel jouw idee
De campagne heeft een looptijd van zes weken en startte afgelopen maandag met de introductievideo’s van de drie klusteams. Via Facebook en Instagram roept Hornbach volgers op om mee te bepalen wat er van de gebruikte spullen en oude materialen gemaakt moet worden. De komende weken gaan de klusteams aan de slag en zijn de projecten tot en met het resultaat te volgen. Na afloop worden de ‘bouw-to’s’ gedeeld zodat iedereen thuis zelf aan de slag kan gaan.
Meer informatie over de campagne: hornbach.nl/dumpenofaanpakken
Credits
Verantwoordelijk bij klant: Maarten Post
Concept: Heimat en Blauw Gras
Productie: Blauw Gras
Partners: 20tree, Stalen Gasten, Weekend Builders