Hornbach start campagne ‘Dumpen of aanpakken?!’

Bouwmarkt inspireert oude spullen een tweede leven te geven

Dumpen of aanpakken?! Die vraag staat centraal in de nieuwe campagne van projectbouwmarkt Hornbach. Via social media roept Hornbach op om mee te denken oude spullen een tweede leven te geven. De beste ideeën worden uitgevoerd door klusfenomenen StalenGasten, 20tree en Weekend Builders. De social first campagne, is op eigen bodem ontwikkeld door Blauw Gras.

“Troep bestaat niet”, vertelt Maarten Post, marketingmanager Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Kasten, stoelen en tafels worden bij bosjes op straat gezet. En dat is zonde! Vaak kun je er hele toffe dingen van maken. We willen mensen inspireren oude spullen een tweede leven te geven en minder weg te gooien. Want als we met elkaar van deze aarde willen blijven genieten, moeten we er zuinig mee omgaan. Met deze campagne laten we zien hoe je dat aanpakt. Een campagne in Hornbach-stijl waarmee we onszelf profileren als dé bouwpartner voor de meest creatieve projecten.”

Van badkuip tot brancard
Klusfenomenen Stalen Gasten, 20tree en Weekend Builders gaan aan de slag met spullen die mensen thuis op zolder of in de garage hebben staan. Post vervolgt: “Denk aan een oude skelter, surfboard, spiegel, badkuip of brancard. Je kunt het zo gek niet bedenken. Deze gasten bruisen van creativiteit.”

Dumpen of aanpakken?!

Deel jouw idee
De campagne heeft een looptijd van zes weken en startte afgelopen maandag met de introductievideo’s van de drie klusteams. Via Facebook en Instagram roept Hornbach volgers op om mee te bepalen wat er van de gebruikte spullen en oude materialen gemaakt moet worden. De komende weken gaan de klusteams aan de slag en zijn de projecten tot en met het resultaat te volgen. Na afloop worden de ‘bouw-to’s’ gedeeld zodat iedereen thuis zelf aan de slag kan gaan.

Meer informatie over de campagne: hornbach.nl/dumpenofaanpakken

Verantwoordelijk bij klant: Maarten Post
Concept: Heimat en Blauw Gras
Productie: Blauw Gras
Partners: 20tree, Stalen Gasten, Weekend Builders

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2019 voor de veertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).