HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Hornbach start opleiding tot zelfstandig ondernemer

Hornbach viert deze maand haar 15-jarig bestaan in Nederland met diverse acties op en rond de winkelvloer. Deze gelegenheid wordt tevens aangegrepen om een exclusieve nieuwe vaktraining in het leven te roepen. Een training die geheel in het tijdsbeeld past. Die mensen faciliteert in het te gelde maken van hun talent. De stoomcursus - onder de naam Meisterschap - leidt talentvolle klussers op tot zelfstandig ondernemer.

Na een zware, maar ook ludieke selectie worden de vier meest talentvolle en dus kansrijke klussers bijgespijkerd op het gebied van bedrijfsvoering en zakelijke aangelegenheden die los van hun talent staan. Hornbach voorziet in een gratis eersteklastraining door professionals, helpt de deelnemers bij hun inschrijving bij de Kamer van Koophandel, geeft ze een logo en huisstijl, én een regionale radiocommercial om de business aan te jagen. Op de vestigingen van Hornbach staan dixi’s die omgebouwd zijn tot sollicitatiecabines. In die cabines vindt de eerste ruwe selectie van deelnemers plaats.

Meisterschap

De naam van de opleiding, de campagne voor de werving en de actie eromheen zijn ontwikkeld door Nobla reclame (Amsterdam). Onder het motto Maak werk van je gouden handen wordt Meisterschap, de vaktraining van A tot ZZP’er, vanaf 6 oktober gecommuniceerd via de eigen kanalen van Hornbach, op radio, online en outdoor. De mediaplanning is van de hand van
Stroom Mediacommunicatie (Rotterdam) en Van Hulzen Public Relations (Voorschoten) is verantwoordelijk voor de communicatie rond Meisterschap.

In een mediasamenwerking met Radio Veronica zal een van de vier Meisterschap-trainingen worden vergeven.

15 jaar Hornbach in Nederland

Een jubileum dat Hornbach op grootse wijze gaat vieren, met verschillende activiteiten in en rondom de bouwmarkt. Vijftien dagen lang. Van 6 t/m 20 oktober. Volgens Algemeen Directeur Evert de Goede is er alle reden om van deze mijlpaal een feestje te maken. “Als ik zie hoe goed Hornbach zich – zeker in vergelijking met onze concurrenten – ook in deze tijd ontwikkelt, is wel duidelijk dat ons concept aanslaat bij de Nederlandse consument. Iedereen kent Hornbach. Dat mogen we na 15 jaar gerust zo stellen. Als bouwmarkt hebben we onze plek in de Nederland doe-het-zelf-wereld zeker veroverd. Men weet ons te vinden. En daar ben ik trots op. Daar zijn wé trots op.”

Tijdens de vijftiendaagse waarmee Hornbach het jubileum viert, vinden er in tal van vestigingen demo’s en workshops plaats. Door experts van Hornbach maar ook door leveranciers. Zo maken vrijwilligers van de Vogelbescherming, Brandweerman Cor en professionele woonstylistes hun opwachting. Ook is er voor elke dag een speciaal jubileumartikel ingekocht.

Lees ook ...