HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

HORNBACH start samenwerking met Talpa en ESPN

Projectbouwmarkt lanceert campagne ‘Maak alles Oranje’

Het aftellen kan beginnen. Met nog maar zes weken tot het EK voetbal, krap drie maanden tot de Olympische Spelen en de Formule 1 in Zandvoort op vijf september, staat Nederland in de startblokken voor de Oranjezomer. Om het oranje gevoel aan te wakkeren en Nederland te inspireren volledig in oranjesfeer te komen, voert HORNBACH de campagne Maak alles Oranje. Samen met Talpa en ESPN mobiliseert de projectbouwmarkt Nederlanders om het land mee te helpen kleuren.

“Om Nederland oranje te krijgen, heb je wel wat meer nodig dan elf man”, vertelt Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie HORNBACH Nederland. “De komende twee maanden willen we dan ook alle ruim 17 miljoen Nederlanders mobiliseren om het land mee te helpen kleuren. Daar is het de hoogste tijd voor, nu Nederland weer meedoet. In samenwerking met ESPN en Talpa gaan we ook echt naar de oranjefans toe. Want oranje versterkt ons gevoel van saamhorigheid. Juist in deze tijd staat Nederland al vroeg in de startblokken voor de Oranjezomer.” Uit de oranjepeiling van HORNBACH afgelopen week blijkt dat 60% al uitkijkt naar de zomer vol oranje.

Maak alles oranje
HORNBACH roept met haar campagne op álles oranje te maken. Of het nu gaat om je eigen woonkamer, voor- én achtertuin, je complete straat, campingveld  of de flat van je schoonmoeder. Op creatieve wijze inspireert de bouwmarkt Nederlanders een eigen oranjeproject te starten. Van een tribune in de woonkamer tot een buitenbioscoop met bar. Want de verwachting is dat sportwedstrijden deze zomer meer dan ooit vanuit thuis bekeken zullen worden nu stadions minder publiek kunnen toelaten. Alle tips & tricks zullen gedeeld worden via eigen kanalen. Je kunt het zo gek niet bedenken, er is namelijk altijd iets te doen. Maarten Post vervolgt: “Er is geen grotere pret dan voorpret. Wij kijken daarom enorm uit naar alle mooie momenten van nationale verbondenheid die komen gaan. Dus stroop die mouwen op, trommel je buren op, en maak alles oranje!”

Multimediale campagne
De multimediale campagne, waarin prominenten als Foppe de Haan, Evert ten Napel en de grootste oranjefans vader Jan en zoon Youri een rol spelen, heeft een looptijd van twee maanden. In die periode blijft geen enkel medium onbenut. De campagne wordt geladen in diverse programma’s van Talpa en ESPN, waarbij onder andere Jan Joost van Gangelen de presentatie op zich neemt. Via outdoor kleurt HORNBACH het straatbeeld zelf oranje. Ook rijdt er een speciale DodgeRAM door het land van waaruit verslag wordt gedaan van de vorderingen rondom #maakallesoranje. Aan iedereen die meehelpt om het land oranje te kleuren wordt een ode gebracht met middels een radiocommercial. De bekende HORNBACH-jingle die daarin ten gehore wordt gebracht zal, ingezongen door John de Bever, de oranje-euforie extra opschudden. Daarnaast wordt de campagne ook via print, online en social ingezet. Via de eigen kanalen wordt een ware contenthub gecreëerd, met alle tips en tricks om zelf een oranje project te starten. De kick-off van de campagne was tijdens Koningsnacht met een ludieke guerrilla-actie. Hierbij werden de blauwe plaatsnaamborden in het hele land oranje gekleurd: ‘Maak Utrecht Oranje’.

Bekijk de campagne hier: www.hornbach.nl/maakallesoranje

Credits
Verantwoordelijk bij de klant: Maarten Post
Concept: MediaActivationCo.
Productie: HORNBACH, Activation Heroes
Media: Mediaplus, BlauwGras
Partners: ESPN, Talpa

Lees ook ...