HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

HORNBACH stelt: ‘Jij hebt alles in je wat je tuin nodig heeft’

Projectbouwmarkt doet schepje bovenop de voorjaarscampagne

De crossmediale voorjaarscampagne van HORNBACH gaat na een succesvolle eerste maand een volgende fase in. De primaire boodschap van deze campagne is helder: Laat de natuur haar gang gaan. Maar de projectbouwmarkt doet er nu een schepje bovenop. Als je dan toch zelf iets wilt doen voor je tuin, wat dacht je van een persoonlijke bijdrage? Want: ‘Jij hebt alles in je wat je tuin nodig heeft’. Dat je dat heel letterlijk mag nemen, blijkt wel uit de nieuwe uitingen die vanaf 1 mei te zien zijn.

Elke tuin moet af en toe extra gevoed en besproeid worden, zelfs als je de natuur haar gang laat gaan. Met het vervolg van de voorjaarscampagne laat HORNBACH zien dat we als mens alles in huis hebben wat onze tuin nodig heeft. Online, in print en (digitale) Out of Home, met onder meer groene abri’s en een XXL steigerdoek, zijn de komende tijd visuals te zien van een vrouw en een man die de natuur letterlijk alles geven wat ze in zich hebben. Ook dat is de natuur haar gang laten gaan. Op de website hornbach.nl/natuur is te lezen hoe je je eigen gouden bijdrage als meststof kan gebruiken voor je tuin. Zo is het, het beste om dit te verdunnen met water. De verhouding is afhankelijk van de groeisnelheid van je plant. Zelfgeproduceerde kunstmest bevat componenten die essentieel zijn voor de groei, bloei en weerstand van een plant. Een praktisch en goedkoop alternatief om uit te proberen. Goed voor jou en de natuur.

Groene begroeide bushokjes
Onderdeel van deze nieuwe fase in de voorjaarscampagne van HORNBACH zijn abri specials die vanaf 3 mei zijn te zien bij Utrecht Vredenburg, Rotterdam Coolsingel en Breda Karnemelkstraat. De specials zijn unieke groene bushokjes waar de natuur duidelijk haar gang is gegaan. De bushokjes zijn begroeid met prachtige groene planten en bloemen. Iedereen kan zo genieten van een onverwachts stuk natuur midden in de stad. Het wachten op de bus is nog nooit zo rustgevend geweest.

Positieve feedback klimaatbewuste campagne
“De afgelopen maand hebben we veel positieve feedback gekregen op onze crossmediale voorjaarscampagne”, laat Hoofd Marketing & Communicatie bij HORNBACH Maarten Post weten. “We staan erom bekend dat we grenzen opzoeken met onze campagnes. Dat roept altijd reacties op en er wordt veel over gesproken. Juist met deze campagne is dat precies wat we willen: bewust nadenken over klimaatverandering. Steeds meer mensen zoeken mogelijkheden om die verandering tegen te gaan. Zaken als afval scheiden en het plaatsen van zonnepanelen zijn bekend, maar de eigen tuin is niet het eerste waar mensen aan denken. We merken dat onze campagne daar verandering in brengt en dat is een geweldige ontwikkeling. Want elke tuin in Nederland waarin de natuur zelf haar gang kan gaan, draagt bij aan het herstel van het natuurlijk evenwicht en dat is goed voor de biodiversiteit.”

Credits          
Concept: HeimatTBWA
Creatieve doorvertaling: Serviceplan
Out of Home: O2H en blowUp

Lees ook ...