Hornbach tien jaar in Groningen

Vandaag bereikt Hornbach Groningen een bijzondere mijlpaal. De vestiging van deze bouwmarkt (Groningerweg 45/2) bestaat precies tien jaar. Dit jubileum markeert tevens een belangrijk moment in de historie van de bouwmarkt- en tuincentrumketen, die met Hornbach Groningen in 2002 nog steviger voet aan de grond kreeg in Nederland. Inmiddels bestaat de keten in Nederland vijftien jaar en telt ze negen vestigingen.

Interim-vestigingsmanager Folko Koolhof werkt al vanaf de eerste dag bij deze vestiging, eerst op de afdeling Hout en later bij Sanitair. “In die tien jaar heb ik vooral het aanbod op het internet zien groeien (webshops) en gemerkt dat klanten kritischer en mondiger zijn geworden. Ze lopen sneller naar de concurrent als ze niet tevreden zijn over de service. Daar je moet je dus heel scherp op blijven met je mensen. Dat lukt gelukkig goed, als je kijkt naar onze resultaten.”

Mensen van het eerste uur

Hornbach Groningen heeft sinds de opening in 2002 een flinke groei doorgemaakt. De omzet is bijna verdubbeld en het aantal medewerkers steeg van 100 naar zo’n 135. “En net als bij andere vestigingen lopen er nog steeds flink wat medewerkers van het eerste uur rond”, vertelt Koolhof. “We zijn er erg trots op dat de groep enthousiastelingen van het begin tien jaar later nog voor een groot deel uit dezelfde mensen bestaat. Dat is zeker in onze branche een unicum. Tien jaar later kunnen we dus wel vaststellen dat Hornbach Groningen een goede, betrouwbare werkgever is met een vastebanengarantie en prima toekomstperspectief.”

Interim-vestigingsmanager Folko Koolhof

Net als bij andere vestigingen lopen er nog steeds flink wat medewerkers van het eerste uur rond”, vertelt Koolhof. “We zijn er erg trots op dat de groep enthousiastelingen van het begin tien jaar later nog voor een groot deel uit dezelfde mensen bestaat. Dat is zeker in onze branche een unicum. Tien jaar later kunnen we dus wel vaststellen dat Hornbach Groningen een goede, betrouwbare werkgever is met een vastebanengarantie en prima toekomstperspectief.
Interim-vestigingsmanager Folko Koolhof