Hornbach Tilburg bestaat twintig jaar!

Bouwmarkt trakteert maatschappelijke doelen op vrijwilligers en materialen

We betaalden nog in guldens toen Hornbach Tilburg het levenslicht zag. Twintig jaar later is deze vestiging van de groeiende bouwmarktketen diepgeworteld in de samenleving. Als eerste Hornbach van Noord-Brabant is deze bouwmarkt niet meer weg te denken uit de streek. In de afgelopen twintig jaar is Hornbach Tilburg uitgegroeid tot een gevestigde naam waar klussend Tilburg en omgeving niet omheen kunnen.

“Tien huidige medewerkers kunnen zich de dag van de opening nog herinneren”, aldus Marcel van der Aa, vestigingsmanager van Hornbach Tilburg. “Een spectaculaire opening, honderden mensen die voor de deur stonden te wachten om de opening mee te kunnen maken. En nu twintig jaar later zijn wij nog steeds een begrip in de regio. Elke dag weer spannen onze ruim 150 medewerkers zich tot het uiterste in om de verwachtingen te overtreffen van onze klanten. En dat betekent, naast onze vaste lage prijzen, ons ruime assortiment en grote voorraad, ook dat onze medewerkers altijd klaarstaan om deskundig advies te geven. Want ons grootste bestaansrecht is het stapje extra dat wij doen voor onze klanten. Zodat zij terug blijven komen en met een glimlach de deur uitgaan!”

Maatschappelijke betrokkenheid
Met diezelfde glimlach trekken medewerkers van Hornbach Tilburg regelmatig de regio in om bij te dragen aan maatschappelijke doelen. “Als bekende naam in de stad en regio voelen we ons verantwoordelijk om wat terug te doen voor de mensen uit de omgeving”, zegt Van der Aa. “Dat doen we onder meer via de Stichting HORNBACHhelpt, zoals eind vorig jaar voor Project Quiet, dat strijdt tegen stille armoede. Met een team vrijwilligers hebben wij, samen met leden van Quiet zelf, hun ‘ontmoetingstuin’ helemaal opgeknapt. Het was heel bijzonder om hieraan te mogen bijdragen, samen met leden van Quiet zelf. Ook in dit jubileumjaar trekken wij weer met onze beste mensen en materialen de regio in om maatschappelijke projecten te ondersteunen.”

Over Stichting HORNBACHhelpt
Stichting HORNBACHhelpt is een onafhankelijke stichting, met als doel samen te bouwen aan een mooie samenleving. Dat doet de stichting door maatschappelijke projecten die hulp nodig hebben bij bouw- en renovatieprojecten en/of tuingerelateerde oplossingen, te ondersteunen met inzet van vrijwilligers en materialen. De stichting met ANBI-status is opgericht in 2018. Meer informatie over HORNBACHhelptis te vinden op www.hornbach.com/hornbachhelpt.

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).