Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Hornbach voor veertiende keer Beste Bouwmarkt van Nederland

Ook Webshop Award Bouwmarkten geprolongeerd door servicegerichte projectbouwmarkt

Consumenten hebben Hornbach voor de veertiende keer uitgeroepen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. De projectbouwmarkt won ook de Webshop Award in de categorie Bouwmarkten. De uitkomsten van het jaarlijkse consumentenonderzoek ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ zijn vanmiddag in Amsterdam gepresenteerd.

De retail-jaarprijzen – dit jaar voor de zeventiende keer uitgereikt – maken deel uit van het grootste onafhankelijke consumentenonderzoek van ons land. De afgelopen maanden beoordeelden 220.000 consumenten meer dan 500 retailers op aspecten als prijs, samenstelling van het assortiment, deskundigheid en klantvriendelijkheid. Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland, draagt het resultaat op aan de medewerkers: “Dankzij hen kunnen we niet meer stuk bij de Nederlandse klusser. Dat is de verdienste van alle collega’s die dagelijks alles uit de kast halen om de klant op nummer een te zetten.”

Grootste bouwmarkt online
De Webshop Award in de categorie Bouwmarkten gaat voor de tweede keer op rij naar Hornbach. De projectbouwmarkt heeft nagenoeg haar complete assortiment van 120.000 artikelen online beschikbaar en is daarmee de grootste bouwmarkt online. “Online en offline lopen steeds meer in elkaar over. Wij zien onze webshop als een verlengstuk van de dienstverlening in onze vestigingen. Ook hier willen we het makkelijk maken om te vinden wat je zoekt, producten te vergelijken en een weloverwogen keuze te maken. Wij werken er dagelijks aan om met onze webshop aan alle moderne standaarden te voldoen.”

Juiste snaar
“Dat consumenten weer zo overtuigend voor ons kiezen, doet ons goed”, glimlacht De Goede. “Want de concurrentie zit ook niet stil. Het blijft hard werken om continu de juiste snaar te raken bij de consument. Wij kiezen ervoor te investeren in deskundige medewerkers, verdere ontwikkeling van onze webshop en de kwaliteit van ons assortiment. Ik zie deze award als een bevestiging van onze keuzes.”

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één vestiging HORNBACH Vloeren in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.