Hornbach verdubbelt veiligheidsnorm

Maatregelen verscherpt in aanloop naar Pasen

Met het oog op Pasen en in vervolg op het beleid rondom het coronavirus, scherpt Hornbach de maatregelen aan. De projectbouwmarkt neemt ook nu het voortouw en verdubbelt de geldende veiligheidsnorm van 1 bezoeker per 25 m2 naar maximaal 1 bezoeker per 50m2 in de vestigingen. Hornbach roept doe-het-zelvers ook dit paasweekeinde met klem op om alleen en enkel voor noodzakelijke inkopen naar de bouwmarkt te komen.

“De gezondheid en veiligheid van onze medewerkers en klanten is top-prioriteit”, benadrukt algemeen directeur Evert de Goede nogmaals. “Sinds het begin van de coronacrisis lopen wij voorop in het nemen van veiligheidsmaatregelen. Wij monitoren continue wat nog beter kan en staan in nauw contact met de lokale autoriteiten. Zo zetten we iedere keer weer een stap extra.” In aanloop naar het paasweekend worden nieuwe maatregelen ingevoerd. De belangrijkste hiervan is de verlaging van het maximumaantal bezoekers. De Goede vervolgt: “Die hebben wij voor onze bouwmarkten, met een gemiddelde oppervlakte van 15.000m2, vastgesteld op maximaal 1 bezoeker per 50m2. Daarmee verdubbelen we de nieuwe veiligheidsnorm van 1 per 25m2. We blijven daarnaast ook monitoren waar klanten zich bevinden om bij te sturen waar nodig. Net als de bezoekers, zal ook het aantal auto’s op de parkeerplaats worden gereguleerd. De rij buiten wordt hiermee geminimaliseerd.

Bouwmarkt gaat ver voor veiligheid
Hornbach voert al wekenlang een strikt deurbeleid en gaat ook wat betreft overige corona-maatregelen verder dan het beleid van de Nederlandse overheid en het RIVM. De Goede: “Zo worden te drukke gangpaden afgesloten en door de hele bouwmarkt heen zijn vloerstickers aangebracht, die het consumenten makkelijker maken om de verplichte 1,5 afstand te houden. Buiten zijn handenwas-stations geplaatst en winkelwagens worden na elk gebruik gedesinfecteerd. Bij de kassa’s zijn wachtstrepen en schermen aangebracht. Dit alles maakt dat inkopen bij de bouwmarktketen veilig verloopt en ruimschoots voldoet aan het beleid van de Nederlandse overheid en het RIVM. De Goede besluit: “Ik richt mij graag nog even tot consumenten: kom alleen naar de bouwmarkt en enkel voor noodzakelijke inkopen. Volg de instructies van onze medewerkers op en zie je dat het parkeerterrein tijdelijk is afgesloten, kom dan op een rustiger tijdstip terug.”

Openingstijden Pasen
De bouwmarkten van Hornbach zijn op Goede Vrijdag geopend van 07.00 tot 18.00 uur, op 1e paasdag gesloten en op  2e paasdag* geopend van 10.00 tot 17.00 uur. Een compleet overzicht van de geldende maatregelen vindt u op: www.hornbach.nl/actueel/coronavirus

*Hornbach Alblasserdam en Nieuwegein zijn op 2e paasdag geopend van 12.00 tot 17.00 uur

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2019 voor de veertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).