Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals
HORNBACH vergroot online service

HORNBACH vergroot online service

Nieuw distributiecentrum Eindhoven volledig operationeel

Projectbouwmarkt HORNBACH zag de online omzet het afgelopen jaar sterk toenemen. Om het groeiende aantal online orders te kunnen te kunnen verwerken met het serviceniveau dat de Nederlandse consument gewend is, heeft HORNBACH de online-dienstverlening flink opgeschaald. Met een nieuw distributiecentrum in Eindhoven, uitbreiding van de logistieke capaciteit en extra functionaliteiten in de webshop en app slaat de projectbouwmarkt een digitale slag.

“Steeds meer klussers bestellen hun materialen online. Zeker als het om grote of zware materialen gaat”, vertelt Evert de Goede, algemeen directeur HORNBACH Bouwmarkt Nederland. “En vanwege de huidige winkelmaatregelen waarbij nog altijd een maximumaantal klanten per vierkante meter geldt, zien we ook dat veel klussers kiezen voor het gemak van online bestellen. De opening van ons nieuwe distributiecentrum in Eindhoven, dat beheerd wordt door XPO Logistics en een oppervlakte van meer dan 15.000m2 heeft, stond al gepland en we zijn dan ook heel blij dat deze nu versneld op volle kracht draait. Om de huidige logistieke uitdaging het hoofd te bieden zijn ook op dit vlak extra maatregelen genomen. Zodat we door het hele land bestellingen kunnen bezorgen; van plaatmateriaal en cement tot gereedschap, zo snel mogelijk thuis of direct op de bouwplaats.”

Digitalisering fysieke bouwmarkten
Ook in haar vijftien Nederlandse bouwmarkten slaat HORNBACH een digitale slag. De Goede: “Efficiënt en contactloos winkelen was al een trend. En gezien de huidige situatie, waarin fysiek contact wordt vermeden, is het steeds meer de standaard. We zien dan ook een stijging in het gebruik van onze app, waarop we begin dit jaar nieuwe functionaliteiten lanceerden. Hiermee maken we elke stap van het winkelbezoek makkelijker. Dat begint al thuis. Zo kun je met onze app producten die je zoekt, bijvoorbeeld schroeven en koppelingen, scannen. De beeldherkenningsfunctie laat je direct zien welk artikel het is en in welk gangpad van onze bouwmarkt het item te vinden is. Eenmaal in de bouwmarkt kun je de app als zelfscanner gebruiken. Via een QR-code reken je vervolgens snel af bij de zelfscankassa’s. Maar de app is ook gekoppeld aan de webshop, zodat direct online bestellen ook mogelijk is. Met de HORNBACH-app en zelfscankassa’s spelen we in op de behoeftes van onze klanten: sneller winkelen, sneller afrekenen en dus sneller aan de slag met het project.”

Download de app
Kijk voor meer informatie over de HORNBACH-app op: http://hornbach.nl/app

Onderstaande gegevens zijn enkel voor persgerelateerde vragen.
Voor overige vragen (zoals over uw bestelling) kunt u terecht bij het contactformulier.


Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
Van Hulzen Communicatie
Fenna Zwerver
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 42 600 279
E-mail:hornbach@vanhulzencommunicatie.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien vestigingen in ons land. In 2022 riepen consumenten HORNBACH voor de zestiende keer uit tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de vijfde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, uitgebreide service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (je grijpt nooit mis).

Volg Hornbach:

Instagram
Instagram has returned invalid data.

Volg ons

Social wall