Hornbach verruimt openingstijden

Bouwmarkten op donderdag en vrijdag tot 21.00 uur geopend

Goed nieuws voor doe-het-zelvers: vanaf 11 juni is Hornbach op donderdag en vrijdag weer geopend tot 21.00 uur. Met de verruiming van de openingstijden zet de projectbouwmarkt een volgende stap in het nieuwe normaal.

“Bijna drie maanden geleden hebben we onze openingstijden aangepast, om klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen blijven in tijden van corona”, vertelt Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Sinds vorige maand zijn we ’s avonds weer geopend voor bouwprofessionals. Met de terugkeer van de koopavonden op donderdag en vrijdag voor iedereen, zetten we een volgende stap in het nieuwe normaal.”

Veiligheid voorop
De Goede vervolgt: “Uiteraard staat de gezondheid en veiligheid van medewerkers en klanten bij ons voorop. De basismaatregelen zoals afstand houden, verplicht gebruik van een winkelwagen en de oproep zo veel mogelijk alleen te komen, blijven dan ook van kracht. Met de terugkeer van de koopavonden op donderdag en vrijdag kunnen we de bezoekersstroom op deze dagen, maar ook die van het weekend, verder spreiden. Daarmee verkleinen we de wachttijden en vergroten we de veiligheid voor medewerkers en consumenten. De verruiming van de openingstijden gebeurt geleidelijk in het belang van onze medewerkers en klanten. Ook bij volgende versoepelingsmaatregelen zullen we de veiligheid van onze medewerkers en klanten altijd als uitgangspunt houden. Zo zetten we gecontroleerd en langzaamaan kleine stappen in het nieuwe normaal.“

Openingstijden
Alle 15 Hornbach-vestigingen in ons land zijn met ingang van 11 juni op maandag, dinsdag en woensdag geopend van 07.00 tot 18.00 uur. Op donderdag en vrijdag van 07.00 tot 21.00 uur. Op zaterdag van 08.00 tot 18.00 uur en op zondag van 12.00 tot 17.00 uur. Alblasserdam is op zondag gesloten. Kijk voor de actuele openingstijden en meer informatie over geldende maatregelen op:  www.hornbach.nl/coronavirus

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2019 voor de veertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).