Hornbach verruimt toegang voor bouwprofessionals

Aparte ingang en exclusieve opening in de avond voor ProfiCard-houders

Goed nieuws voor ProfiKlanten van Hornbach. De bouwmarkt opent op werkdagen een aparte ingang voor professionele klussers. Ook krijgen zij door de week in de avonduren van 18.30 tot 21.00 uur exclusief toegang tot de bouwmarkt. De verruiming van de maatregelen gaat in op woensdag 13 mei en geldt alleen voor ProfiCard-houders. Zo kunnen bouwprofessionals, voor wie tijd geld is, ’s avonds in alle rust inkopen doen en overdag sneller aan de slag met hun projecten.

“De getroffen veiligheidsmaatregelen vanwege de huidige situatie verlopen soepel. Zowel medewerkers als consumenten zijn eraan gewend”, vertelt Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland. “We zetten nu een nieuwe stap en verruimen als eerste bouwmarkt de toegang voor bouwprofessionals. Vanaf woensdag 13 mei beschikken zij van maandag tot en met vrijdag over een eigen ingang. Ook kunnen ze ‘s avonds van 18.30 tot 21.00 uur inkopen doen. Met deze verruiming, die exclusief voor ProfiCard-houders geldt, kunnen we de bezoekersstroom nog beter spreiden. Daarmee minimaliseren we de wachttijden voor iedereen en vergroten we de veiligheid voor medewerkers en consumenten.” Hornbach monitort continue de maatregelen en optimaliseert daar waar mogelijk. De bouwmarkt gaat nu als eerste weer open in de avonduren voor professionals. Hiermee wordt voorgesorteerd om de openingstijden ook voor Nederlandse doe-het-zelvers te verruimen.

Vast aanspreekpunt en volumevoordeel
De ProfiService van Hornbach is een compleet pakket aan diensten waarmee de bouwmarkt bouwprofessionals, zoals aannemers, schilders en loodgieters ondersteund. Evert de Goede vervolgt: “Met de ProfiService bieden we professionele klanten alles wat zij nodig hebben om tijd en geld te besparen. Zo kun je als Profi rekenen op een vast aanspreekpunt in de bouwmarkt met verstand van zaken, die producten desgewenst voor je kan bestellen of klaarzetten. Ook hebben zij een eigen servicebalie voor snelle service en kunnen zij betalen op rekening.” Vanaf woensdag beschikken Profi’s dus ook weer over een eigen entree, waar ze exclusief op vertoon van de ProfiCard door naar binnen kunnen. De Goede besluit: “Uiteraard zijn de veiligheidsmaatregelen nog steeds van kracht, ook voor ProfiKlanten. Zo moet iedereen zich bij ons aan de 1,5 meter afstand houden en is gebruik van een winkelwagen verplicht.” Meer informatie over de ProfiService en de geldende veiligheidsmaatregelen is te vinden op: www.hornbach.nl/coronavirus.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2019 voor de veertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).