HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

HORNBACH vervolgt campagne met echte m2 projecten van kunstenaars

De succesvolle crossmediale najaarscampagne van HORNBACH krijgt in het nieuwe jaar een vervolg. Deel twee van de campagne ‘Iedere m2 verdient de beste ter wereld te zijn’ staat in het teken van échte vierkante meter-projecten. Deze zijn gemaakt door kunstenaars uit de Europese regio’s waar HORNBACH vestigingen heeft. Van week 1 tot en met week 8 horen en zien we via uiteenlopende digitale media m2-projecten en hun bouwers terug.

Kunstenaars bewijzen dat met creativiteit de mogelijkheden van slechts één vierkante meter oneindig zijn. Online zien we hun m2-projecten één voor één voorbijkomen, met titels als De Wolk, De ruimte vol herinneringen en barbecue toren. Deze laatste is een kunstwerk gemaakt door Rianne en Christel van Naald & Hamer; twee vrouwen van staal die met lassen, slijpen, timmeren en bouwen de meest bijzondere projecten realiseren. Over hun BBQ Toren zeggen ze: “We wilden heel graag iets met vuur doen maar vuur was niet genoeg. Het was leuk als het ook een functie zou hebben. We houden van barbecueën en van iets dat ronddraait. Vandaar deze constructie. We hebben eerst een bak gebouwd van één vierkante meter en daarop een frame van bijna 6 meter hoog. Daarna zijn we op de werkplaats in een gigantische hoop oud ijzer gedoken, op zoek naar bruikbare onderdelen waarmee wij zijn gaan spelen voor de verdere invulling. Met veel creativiteit en doorzettingsvermogen hebben we deze droomklus geklaard. We willen met onze barbecue toren alle klussers van Nederland inspireren om zelf ook creatief aan de slag te gaan.”

m2-campagne krijgt online vervolg
“Mensen hebben positief en enthousiast op onze najaarscampagne gereageerd”, vertelt Maarten Post, Hoofd Inkoop en Marketing. “We zoeken met onze campagnes vaak de grens op, maar deze keer was die grens met slechts één vierkante meter wel heel letterlijk. Dat de mogelijkheden van één vierkante meter met wat inventiviteit en creativiteit oneindig zijn, bewijzen de kunstenaars in het vervolg van onze m2-campagne.” HORNBACH zet in het nieuwe jaar de campagne online voort op display, video en social media waarin de projecten van verschillende kunstenaars uit de Europese regio’s waar HORNBACH gevestigd is in het middelpunt staan. De campagne wordt ondersteund via de website hornbach.nl/m2.

Credits
Zweden – Jelena Popov Abouhanian.
Slowakije – Miro Bača
Duitsland – Sanna K. Müller en Paul Oberhoff
Roemenië – Omid Ghannadi
Zwitserland – Friedrich-W. Graf en Tobias Brunner
Nederland – Christel van Schoonhoven en Rianne Jasper (Naald en Hamer)
Tsjechië – Matyáš Barák
Oostenrijk – Christopher Seiler

Lees ook ...