Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

HORNBACH viert de schoonheid van imperfectie

Nieuwe campagne wakkert trots aan bij doe-het-zelvers

Wat je eigenhandig maakt hoeft niet perfect te zijn. Sterker nog: een kleine imperfectie maakt jouw project uniek. In haar nieuwste campagne wil HORNBACH doe-het-zelvers trotser maken op hun eigen werk. In de campagnevideo zien we hoe zij de schoonheid gaan inzien van de onvolkomenheden in hun project: ‘Het is niet slecht. Want het is jouw project!’

“Een beetje scheef, wat gekraak, een spijker krom … We herkennen allemaal dat een klusproject soms net niet het perfecte resultaat oplevert”, vertelt Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie HORNBACH Nederland. “Maar dat hoort bij het doe-het-zelven. Met deze campagne laten we zien dat het juist wel iets hééft, die kleine imperfecties. Het maakt jouw project uniek en laat zien dat iets echt zelfgemaakt is.”

Net niet
Is je zelf getimmerde stoel eindelijk klaar, blijkt een poot toch korter dan de rest. Loop je over je eigenhandig gelegde vloer, hoor je een plank kraken. Of op je vers betegelde wand, zit toch een tegeltje scheef. “Balen natuurlijk, we hebben het allemaal meegemaakt”, aldus Post. “Maar dan komt vaak ook het besef dat je het helemaal zélf hebt gemaakt.” Dat zien we in de commercial: de doe-het-zelvers gaan de imperfecties in hun klusprojecten waarderen. Ze zijn er trots op, en terecht!”

Eigenhandig
De campagne speelt in op de nadruk die er tegenwoordig ligt op perfectie, legt Post uit: “Wij willen laten zien dat kleine onvolkomenheden juist karakter geven. Aan meubels, vloeren, huizen. En aan mensen. Wat je met je eigen handen maakt, heeft ongelofelijk veel waarde. Het gaat misschien niet altijd van een leien dakje, maar dat maakt het alleen maar mooier. Je werkt je in het zweet, gaat die uitdaging aan en zet door totdat het gelukt is. Elk project waar je helemaal voor gaat is een succes.”

Campagne
De crossmediale campagne is vandaag gestart en te zien op televisie, out of home, print, en online. Bekijk de campagne, klik op de foto:

Bureau: HEIMAT, Berlijn
Productie: Tony Petersen Film
Regie: Rune Milton
Music: Thomas Berlin
Sound design: Loft Tonstudios GmbH, Berlijn

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 22.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer op rij verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.