Hornbach vijftien jaar in Nederland

Bouwmarkt viert jubileum van 6 t/m 20 oktober

Hornbach Nederland heeft een bijzondere mijlpaal bereikt. Inmiddels bestaat de bouwmarktketen in Nederland vijftien jaar. Dit jubileum markeert een belangrijk moment in de historie van de projectbouwmarkt- en tuincentrumketen, die met negen vestigingen door het hele land hier een stevige voet aan de grond heeft gekregen. De recente resultaten tonen bovendien aan dat Hornbach van deze mijlpaal met recht een feestje mag maken. Vijftien dagen lang, van 6 t/m 20 oktober, in alle vestigingen.

Hornbach viert dit jubileum met verschillende activiteiten in en rondom de bouwmarkt. Van demonstraties en workshops tot winacties voor kinderen en volwassenen. Blikvangers tijdens deze ‘vijftiendaagse’ zijn de mini-graverswedstrijden op het parkeerterrein, de brandpreventieshow van Brandweerman Cor en bovenal de geheel verzorgde training van ‘A tot ZZP’er’, voor klussers die ‘werk willen maken van hun gouden handjes’. Op elk van de vijftien dagen kunnen klanten bovendien in de vestigingen terecht voor een speciaal ingekocht jubileumartikel.

Qua cijfers ook reden voor feest?

Volgens algemeen directeur Evert de Goede is er alle reden om flink uit te pakken. “Als bouwmarkt hebben we onze plek in de Nederlandse doe-het-zelf-wereld veroverd. Men weet ons te vinden. En daar zijn we trots op.” Recente halfjaarcijfers laten zien dat Hornbach zich ook in deze tijd – zeker in vergelijking met de concurrenten – goed ontwikkelt. ”Het is duidelijk dat ons concept aanslaat bij de Nederlandse consument”, concludeert De Goede. “Iedereen kent Hornbach. Dat mogen we na vijftien jaar gerust zo stellen. Dat succes van is te verklaren door het concept van Hornbach – sterke focus op kernactiviteiten –, een solide financieel beleid én vakbekwame medewerkers.”

Vastebanengarantie en toekomstperspectief

Een substantieel deel van het winkelpersoneel werkt vanaf het eerste uur bij de desbetreffende vestiging. “Dat is zeker in onze branche een unicum”, benadrukt De Goede, die zelf in 1998 bij Hornbach begon als vestigingsmanager Kerkrade en sinds 2008 het stokje als algemeen directeur overnam. “Vijftien jaar na de opening van onze vestiging in Zaandam kunnen we vaststellen dat Hornbach een goede, betrouwbare werkgever is met een vastebanengarantie en prima toekomstperspectief.”