HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

HORNBACH voor 16e keer Beste Bouwmarkt van Nederland

Projectbouwmarkt wint ook Webshop Award

De Nederlandse consument vindt HORNBACH wederom de beste bouwmarkt van Nederland. Dat is de uitkomst van het onafhankelijke onderzoek ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ waarvoor dit jaar ruim 300.000 consumenten hun stem uitbrachten. Zij beoordeelden ruim 500 retailers op aspecten als prijs, assortiment, deskundigheid en klantvriendelijkheid. Vandaag werden de categoriewinnaars bekendgemaakt in Amsterdam. Het is de 16e keer dat HORNBACH zich een jaar lang ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’ mag noemen. De grootste projectbouwmarkt van Nederland won daarnaast voor de vijfde keer op rij de ‘Webshop Award’ in de categorie bouwmarkten.

Het mooiste cadeau van consumenten in jubileumjaar
“Dit jaar is het 25 jaar geleden dat HORNBACH naar Nederland kwam. Dat consumenten ons nu wederom uitroepen tot beste bouwmarkt én beste webshop, is het mooiste cadeau dat zij ons voor ons jubileum kunnen geven. Daar zijn wij hen ongelooflijk dankbaar voor”, zegt de trotse Evert de Goede, Algemeen Directeur HORNBACH Bouwmarkt Nederland. “Net zo dankbaar ben ik al onze HORNBACH-collega’s. We hebben deze awards volledig aan hun inzet te danken.” HORNBACH is toonaangevend in de branche. De projectbouwmarkt staat onder andere bekend om het enorme assortiment, deskundig advies en de uitgebreide service. Begin dit jaar introduceerde de bouwmarkt als eerste de laagsteprijsgarantie, ook nà je aankoop. “De waardering van de consument is voor ons uiteindelijk het allerbelangrijkste. Zij laten met deze verkiezing voor de 16e keer duidelijk zien dat ze onze service hoog waarderen.”

Ook online de beste
HORNBACH is ook online de beste. Voor de vijfde keer op rij wint HORNBACH de Webshop Award in de categorie Bouwmarkt. “We zijn hier enorm blij mee”, laat De Goede weten. “Dit is voor ons het bewijs dat we consumenten op HORNBACH.nl structureel een shopervaring bieden van hetzelfde hoge niveau als in onze fysieke vestigingen. We lopen voorop in de branche, mede dankzij jarenlange investering in de interconnected retailstrategie. En we blijven ons ontwikkelen.” Zo investeerde HORNBACH recent in het logistieke proces om de groei van de webshop goed te kunnen faciliteren. Een ontwikkeling die de consument duidelijk weet te waarderen. “Daar doen we het voor.”

Lees ook ...