Hornbach voor de tiende keer Beste Bouwmarkt

Consumenten kiezen weer voor projectbouwmarkt

Projectbouwmarkt Hornbach is voor de tiende keer uitgeroepen tot ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Dat is de uitslag van het jaarlijkse onafhankelijke consumentenonderzoek ‘Beste Winkelketen van Nederland’. Deze landelijke publieksprijs voor retailers in Nederland bestaat alweer dertien jaar. Nooit eerder deden er zo veel retailers mee (400) en brachten zo veel Nederlanders (bijna 300.000) hun stem uit. Hornbach Nederland telt momenteel tien vestigingen.

De klant centraal
Doe-het-zelvers in het hele land hebben de bouwmarkten beoordeeld op verschillende verkoopaspecten (waaronder prijs-kwaliteitverhouding, assortiment en service), waarbij Hornbach overall gezien als beste uit de bus kwam. “Geweldig om te zien dat de Nederlandse consumenten onze inspanningen om de klant zo goed mogelijk op maat te bedienen, opnieuw belonen met deze prestigieuze publieksprijs”, aldus Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland, die de ABN AMRO Retail Jaarprijs gisteren in ontvangst nam. Hij vult direct aan: “Het is alleen mogelijk met deskundige en gemotiveerde medewerkers. Wij zijn blij met hun inspanningen en de prijs komt die mensen toe.”

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).