HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Hornbach voor vijftiende keer Beste Bouwmarkt van Nederland

Projectbouwmarkt neemt ook Webshop Award in ontvangst

Projectbouwmarktketen Hornbach is de absolute favoriet van de Nederlandse consument. Voor de vijftiende keer mag het bedrijf zich Beste Bouwmarkt van Nederland noemen. Bij het grootste onafhankelijke consumentenonderzoek van ons land,‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ kwam Hornbach vanmiddag opnieuw als winnaar uit de bus. De Beste Bouwmarkt van Nederland won tevens - en voor de derde keer op rij - de Webshop Award in de categorie bouwmarkten.

Consumenten spreken zich uit
Bijna 240.000 consumenten hebben meegedaan aan het grootste onafhankelijke consumentenonderzoek van ons land. Zij beoordeelden ruim 500 retailers op zaken als prijs, assortiment, deskundigheid en klantvriendelijkheid. “De waardering van onze klanten, daar doen we het voor”, reageert Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Maar ik zie deze overwinning ook als erkenning voor het werk van alle Hornbach-medewerkers in dit bijzondere jaar. We hebben veel maatregelen getroffen in verband met COVID-19, die het er niet altijd makkelijker op maakte. Voor onze klanten én voor onze medewerkers. Zij hebben de schouders eronder gezet voor klussend Nederland. Dat consumenten dit waarderen en ons belonen met de titel geeft ons ontzettend veel energie. We hebben nu vijftien vestigingen in Nederland en vijftien keer de titel Beste Bouwmarkt gewonnen. Dat is echt fantastisch.”

Webshop Award Bouwmarkt
Ook de Webshop Award in de categorie Bouwmarkten is voor Hornbach. Voor het derde jaar op rij beoordelen consumenten de webshop van Hornbach als beste onder de bouwmarkten. De Goede: “Op hornbach.nl willen we net zo’n fijne shopervaring bieden als in onze fysieke bouwmarkten. Klanten moeten er makkelijk kunnen vinden wat ze zoeken, met bruikbaar advies erbij. En de verzending moet voldoen aan de standaarden van de Nederlandse consument. De lockdownperiode zette het logistieke systeem behoorlijk onder druk. We hebben alle zeilen bijgezet om het sterk stijgende aantal webshoporders bij de consument te krijgen. Deze Webshop Award is dan ook de kroon op ons werk.”

Lees ook ...