Hornbach voor zevende keer beste bouwmarkt van Nederland

Consumenten kiezen prestigieuze doe-het-zelfketen opnieuw als beste bouwmarkt

Hornbach heeft opnieuw bewezen van toegevoegde waarde te zijn voor de doe-het-zelfbranche. Consumenten vinden Hornbach zelfs voor de zevende keer de beste bouwmarkt van Nederland. Dat is de uitslag van het jaarlijkse onafhankelijke consumentenonderzoek ‘Beste winkelketen van Nederland’.

Met de combinatie van bouwmarkt en tuincentrum heeft Hornbach in de loop der jaren stevige voet op Nederlandse bodem gekregen. Doe-het-zelvers in het hele land weten de vestigingen steeds beter te vinden en waarderen Hornbach vooral hoog op assortiment en prijs-kwaliteitsverhouding. Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach Nederland, nam de ING Retail Jaarprijs/Publieksprijs deze week in ontvangst. Hij is trots dat Hornbach, die vorig jaar net niet de eerste prijs behaalde, nu wel weer tot beste bouwmarkt is verkozen.

Hornbach beste Bouwmarkt

2012 – voor de 7e keer
2010 – voor de 6e keer
2009 – voor de 5e keer
2008 – voor de 4e keer
2007 – voor de 3e keer
2006 – voor de 2e keer
2005 – voor de 1e keer

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).