Hornbach voorkomt kink in de kabel

Projectshow bouwmarkt komende maand in teken installatie elektra

Met eigen handen kabels leggen? Graag zelf de draad oppakken, maar wel op een veilige manier? Vanuit die gedachte geeft Hornbach komende maand een gratis cursus ‘Veilig elektra installeren’. De bouwmarkt laat in de weekenden van maart zien hoe klussers dit soort projecten zelf op verantwoorde wijze kunnen aanpakken. Wie zich voor dit uurtje alvast wil opladen, kan hier terecht.

De projectshows vinden plaats in alle vestigingen (Hornbach Geleen en Tilburg uitgezonderd) van de bouwmarkt annex tuincentrum, van 6 tot en met 28 maart; op vrijdagen van 18.30 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 14.00 tot 15.00 uur en 16.00 tot 17.00 uur. De experts van de bouwmarkt geven het eerste half uur een demonstratie, waarna geïnteresseerden zelf met de aangereikte wijsheden aan de slag gaan.

Veiligheid voorop
De experts van de bouwmarkt geven ter plekke een demonstratie kabels leggen en dozen plaatsen. “Veiligheid staat bij dit soort projecten altijd voorop”, benadrukt Hans van Bemmel (hoofd inkoop) aan de vooravond van de projectshows. “Hoe leuk en interessant het ook is om met elektra in de weer te zijn, het gevaar van een shock ligt altijd op de loer. Denk aan aanrakings- en brandgevaar. Elektriciteit kan bij ondeskundig of nonchalant gebruik levensgevaarlijk zijn. Maar dat hoeft niet! Daarom hameren onze mensen tijdens de demonstraties op een verantwoorde wijze van werken en kunnen u hierover adviseren. En dan niet alleen als het gaat om werkwijze, maar ook dat de veiligheid in huis ná de klus is gewaarborgd!”

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).