Hornbach voorkomt schokeffect

Projectshow bouwmarkt komende maand in teken zelf veilig elektra aanleggen

Met eigen handen elektra leggen? Graag zelf de draad oppakken, maar wel op een veilige manier? Benieuwd naar het palet aan mogelijkheden, aangereikt door professionals? Vanuit die gedachte geeft Hornbach komende maand een gratis cursus ‘Veilig elektra aanleggen: binnen en buiten’. De bouwmarkt laat in de weekenden van augustus zien hoe amateurelektriciens dit project zelf op verantwoorde wijze kunnen aanpakken. Wie zich alvast voor dit uurtje wil opladen, kan hier terecht.

De projectshows vinden plaats in alle vestigingen (Hornbach Geleen uitgezonderd) van de bouwmarkt annex tuincentrum, van 1 tot en met 30 augustus; op vrijdagen van 18.30 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 14.00 tot 15.00 uur en 16.00 tot 17.00 uur. De experts van de bouwmarkt geven het eerste half uur een demonstratie, waarna geïnteresseerden zelf met de aangereikte wijsheden aan de slag gaan.

Veiligheid voorop

De experts van de bouwmarkt laten ter plekke niet alleen zien hoe je op een veilige manier kabels kunt strippen en verbinden, maar ze demonstreren ook handigheidjes als draadloos schakelen en lampen dimmen. Ze weten ook precies wat erbij komt kijken om alle schakelaars aan te sluiten op het lichtnet en de internetsignaal door muren, ramen en deuren te laten gaan. “Veiligheid staat bij dit soort projecten altijd voorop”, benadrukt Hans van Bemmel (hoofd inkoop) aan de vooravond van de projectshows. “Hoe leuk en interessant het ook is om met elektra in de weer te zijn, het gevaar van een shock ligt altijd op de loer. Denk aan aanrakings- en brandgevaar. Elektriciteit kan bij ondeskundig of nonchalant gebruik levensgevaarlijk zijn. Maar dat hoeft niet! Daarom hameren onze mensen tijdens de demonstraties op een verantwoorde wijze van werken. En dan niet alleen als het gaat om werkwijze, maar ook dat de veiligheid in huis ná de klus is gewaarborgd!

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).