Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals
Hornbach zet in op duurzaamheid

Alle Nederlandse bouwmarkten in 2020 voorzien van ledverlichting

Hornbach gaat nog dit jaar alle Nederlandse bouwmarkten voorzien van milieuvriendelijke ledverlichting. Daarmee zet de projectbouwmarkt nieuwe stappen in duurzaamheid en het verminderen van de CO2-uitstoot. Zeven van de vijftien vestigingen in ons land beschikken al over ledverlichting. Deze zomer wordt het startschot gegeven voor de ledconversie in de andere acht vestigingen.

“De ledconversie levert een aanzienlijke CO2-reductie op”, vertelt Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Nederland. De overstap naar ledverlichting is een logische, gezien Hornbachs visie op duurzaam ondernemen.  Evert de Goede vervolgt: “We zetten graag een stap extra. Onze vestigingen in Amsterdam en Duiven bijvoorbeeld, worden verwarmd met stadsverwarming waarvan de warmte afkomstig is van afvalverbrandingsinstallaties.”

Europees project
In heel Europa worden Hornbach-bouwmarkten die nog niet over ledverlichting beschikken omgebouwd. In totaal betreft het 125 vestigingen. In Nederland gaat het om de vestigingen in Groningen, Zaandam, Nieuwegein, Nieuwerkerk aan den IJssel, Wateringen, Breda, Tilburg en Kerkrade. De bouwmarktketen verwacht dat de investering van circa negen miljoen euro haar CO2-footprint met enkele duizenden tonnen per jaar vermindert en schat dat de elektriciteitskosten jaarlijks met vier miljoen euro dalen.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één vestiging HORNBACH Vloeren in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram did not return a 200.