HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Hornbach zet in op beleving rond Vaderdag

Strijd om titel Beste Klusvader van Nederland barst opnieuw los

De strijd om de felbegeerde Gouden Hamer en bijbehorende titel ‘Beste Klusvader van Nederland’ barst vanaf volgende week opnieuw los. Na een succesvolle eerste editie vorig jaar geeft Hornbach dit jaar vervolg aan het meest strijdlustige Vaderdagkampioenschap van ons land. Een activatie die perfect aansluit op de strategie van de bouwmarkt om de klusbeleving in de vestigingen tot grote hoogte te doen stijgen. Hornbach. Er is altijd iets te doen.

“We hebben geen moment getwijfeld om de strijd om de Gouden Hamer dit jaar weer te organiseren”, vertelt Maarten Post, Marketing Manager bij Hornbach. “Vorig jaar deden duizenden vaders uit het hele land mee aan onze kluscompetitie. Het succes zit ‘m in het fanatisme van de vaders. Als beste en grootste bouwmarkt van Nederland trekken we échte klussers aan. Doorzetters die wel tegen een stootje kunnen. Wanneer zij andere vaders strijd zien leveren, zijn ze al snel van mening dat zij het zelf beter kunnen. Ze willen hun kinderen, en trouwens ook hun vrouw, maar al te graag laten zien dat zij trots kunnen zijn. Allemaal willen ze die Gouden Hamer mee naar huis nemen.”

Winkelbeleving ten top
Zien klussen, doet klussen. Vaders stonden vorig jaar massaal in de rij om deel te nemen aan de voorrondes die in alle Hornbach-vestigingen georganiseerd worden. Post vervolgt: “Tijdens het event ontstaat een heuse klussfeer. Daar wordt ook het overige winkelend publiek enthousiast van. De beleving in onze vestigingen is een kracht, een extra reden om een Hornbach-bouwmarkt te bezoeken. Bij Hornbach is er namelijk altijd iets te doen.”

In de media
Hornbach brengt haar Vaderdagcampagne vanaf aanstaande maandag onder de aandacht bij het grote publiek. Eerst via online video, social media en folders. Een week later middels radiospots op alle belangrijke zenders, advertenties in de landelijke dagbladen en regionale kranten en outdoorreclame. Ook de communicatie in de bouwmarkten zelf staat vanaf 21 mei volledig in het teken van de strijd om de Gouden Hamer 2018.

Alle regionale winnaars worden vanaf 11 juni in de spotlights gezet. Zij verschijnen in huis-aan-huisbladen in hun eigen regio. De campagne wordt afgesloten met een extra flight na afloop van de finale op 16 juni. Hierin krijgt de winnaar via advertenties in landelijke en regionale bladen, outdoorreclame en op social media landelijke roem.

Klusparcours
Wie kans wil maken op de titel Beste Klusvader van Nederland en de Gouden Hamer 2018 wil winnen, moet zich kwalificeren via een van de voorrondes. Die organiseert Hornbach vanaf zaterdag 26 mei in al haar veertien bouwmarkten. Vaders leggen er een klusparcours af. Wie dit het beste doet, mag zich Beste Klusvader van de regio noemen. Alle regionale winnaars gaan door naar de landelijke finale, die op zaterdag 16 juni bij Hornbach Nieuwegein plaatsvindt.

Meer informatie over de wedstrijd en deelname kunt u vanaf maandag vinden op: https://www.hornbach.nl/goudenhamer.

Lees ook ...