Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

HORNBACH zet retail op zijn kop met unieke prijsstrategie

Bouwmarkt gaat klanten 30 dagen na aankoop automatisch geld teruggeven als prijzen dalen

Kortingen. Daar doet HORNBACH niet aan. Wie korting geeft, is normaal te duur, zo redeneert de bouwmarktketen. Met haar laagste prijsgarantie bood HORNBACH klanten altijd al de laagste prijs, maar vanaf volgende week gaat HORNBACH nog een stap verder. De bouwmarkt verzekert consumenten namelijk niet alleen op het moment van aankoop van de laagste prijs, maar óók in de toekomst. Met de laagste prijsgarantie, ook ná je aankoop, gaat HORNBACH klanten dertig dagen na aankoop het verschil in prijs teruggeven, mocht een artikel in die periode in prijs verlaagd zijn.

“Niets is zo vervelend als ontdekken dat de verf die jij gisteren gekocht hebt, vandaag in prijs gedaald is”, vertelt Evert de Goede, algemeen directeur HORNBACH Nederland. “Je voelt je als klant dan toch een beetje belazerd. Hoewel we bij HORNBACH altijd de laagste prijs garanderen en marktontwikkelingen op de voet volgen, kan het ook bij ons voorkomen dat een artikel een aantal dagen na aankoop in prijs daalt. Met onze laagste prijsgarantie, ook ná je aankoop, gaan we klanten dertig dagen na aankoop automatisch geld teruggeven, mocht de prijs van een artikel in die periode gedaald zijn. Daar hebben ze gewoon recht op.”

Nooit meer wachten op aanbiedingen
De nieuwe prijsstrategie is uniek. Geen enkele andere retailer in Nederland geeft klanten na aankoop korting. De Goede vervolgt: “Onze laagste prijsgarantie, ook ná je aankoop, geldt op het volledige assortiment van 120.000 artikelen. Met name op producten als verf, tegels en hout kan veel bespaard worden. Interessant voor zowel doe-het-zelvers als professionals in de bouw. Dankzij de laagste prijsgarantie, ook ná je aankoop, hoef je nooit meer te wachten op een lagere prijs en kun je gewoon áltijd starten met jouw project.” Op de vraag of hij verwacht dat andere retailers hetzelfde gaan doen, antwoordt De Goede: “Dat is aan hen, maar het zou ze sieren. Bij HORNBACH gaan we voor duurzame relaties met onze klanten. En een goede relatie is net als in het dagelijks leven gebaseerd op vertrouwen. Bij HORNBACH kun je erop vertrouwen dat je echt altijd de laagste prijs krijgt. Daarbij ben ik van mening: als je als bedrijf constant kortingen geeft, ben je normaal gesproken gewoon te duur.”

Tegoed voor volgende aankopen
Het enige wat je nodig hebt om prijsverschillen teruggestort te krijgen, is een HORNBACH-klantaccount. Dat maak je eenvoudig aan via de website van HORNBACH of in de app. Vervolgens registreer je jouw aankopen in dit klantaccount. Aankopen die je via de webshop doet, worden automatisch geregistreerd. Aankopen in fysieke winkels koppel je eenvoudig aan je klantaccount door de barcode op de kassabon te scannen. Dertig dagen na aankoop wordt het geld automatisch op het klantaccount bijgeschreven als de prijs in die periode gedaald is. Je hoeft de prijsdalingen dus niet zelf in de gaten te houden. Als er in die dertig dagen meerdere prijsdalingen waren, dan wordt het tegoed gebaseerd op de laagste prijs. Tegoeden zijn inwisselbaar op volgende aankopen bij HORNBACH en blijven drie jaar geldig. Kijk voor meer informatie op: www.hornbach.nl/prijsgarantie.

Onderstaande gegevens zijn enkel voor persgerelateerde vragen.
Voor overige vragen (zoals over uw bestelling) kunt u terecht bij het contactformulier.


Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
Van Hulzen Communicatie
Fenna Zwerver
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 42 600 279
E-mail:hornbach@vanhulzencommunicatie.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één vestiging HORNBACH Vloeren in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Volg Hornbach:

Instagram
Instagram has returned invalid data.

Volg ons

Social wall