Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

HORNBACH zoekt De Beste Klusser van Nederland

Ontknoping zinderende kluswedstrijd tijdens tv-finale op Veronica

Welke Nederlander kan het beste klussen? Om te bepalen wie het is, heeft HORNBACH de inschrijving geopend voor ‘De Beste Klusser van Nederland 2022’. Aan deze jaarlijkse verkiezing kunnen zowel professionals als doe-het-zelvers meedoen. Leeftijd speelt bij deze zinderende strijd geen rol. Iedereen met twee rechterhanden en stalen zenuwen mag meestrijden om de felbegeerde Gouden Hamer. De finale van ‘De Beste Klusser van Nederland’ is op zaterdagavond 26 november op tv te zien bij Veronica.

“HORNBACH organiseert de verkiezing voor de zesde keer”, vertelt Hoofd marketing & communicatie Maarten Post. “Elk jaar verbaas ik mij weer over het waanzinnige klustalent. Er zijn zoveel mensen die met hun handen kunnen maken wat hun ogen zien. Toch kan er maar één de beste zijn. En daar zijn wij naar op zoek.”

Meedoen? Zo doe je dat!
Inschrijven voor de ‘De Beste Klusser van Nederland’ kan tot en met 16 oktober via de website www.debesteklusservannederland.nl. Deelnemers kunnen hier foto’s en video’s uploaden van een klusproject waar ze trots op zijn. Een busje omgebouwd tot complete camper, een blokhut in de tuin, een bar in de kelder of een hoogslaper voor de kinderen. Het maakt niet uit wat, zolang het maar eigenhandig in elkaar is geklust. De winnaars van de voorrondes uit de 17 HORNBACH-vestigingen nemen het vervolgens tegen elkaar op tijdens een kwalificatieproef. De kandidaten die deze proef het beste uitvoeren, strijden in een ijzingwekkend spannende finale om de winst.

Bloedstollende finale
Tijdens de finale van ‘De Beste Klusser van Nederland’ krijgen de vier deelnemers een spectaculaire opdracht voor hun kiezen. Maarten: “Een vakkundige jury beoordeelt de klusprojecten van de kandidaten. Zij kijken onder andere kritisch naar klustechniek, creativiteit, materiaalgebruik en afwerking. Het belooft een bloedstollende finale te worden die op zaterdag 26 november 19.00 uur wordt uitgezonden op Veronica. Heel Nederland kan dus meegenieten en met eigen ogen zien wie zich de aller-, allerbeste klusser van Nederland 2022 mag noemen én de Gouden Hamer mee naar huis neemt.”

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien vestigingen in ons land. In 2022 riepen consumenten HORNBACH voor de zestiende keer uit tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de vijfde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, uitgebreide service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (je grijpt nooit mis).

Instagram has returned invalid data.