Hornbach zoekt helden voor nieuwe vestiging Amsterdam

150 vacatures voor medewerkers verkoop, logistiek en caissières

Terwijl de bouw van de nieuwe vestiging van Hornbach in Amsterdam vordert, is de bouwmarkt- en tuincentrumcombinatie op zoek naar nieuwe medewerkers. Echte vakmensen zoeken ze, die meedenken met doe-het-zelvers en professionals. De lat voor het aannemen van personeel ligt dus hoog. Maar daar staan goede arbeidsvoorwaarden tegenover. Er zijn maar liefst 150 vacatures. Kijk voor meer informatie op www.hornbach.nl.

Voor de nieuwe vestiging in Amsterdam Sloterdijk langs de nieuwe A5 is Hornbach op zoek naar gemotiveerde medewerkers. Verkoopmedewerkers, logistiek medewerkers, caissières en andere goede krachten. “Niet ons assortiment, maar een tevreden klant is ons product. Daarom is ons personeel erg belangrijk voor ons”, vertelt Chris van den Akker, HR Manager bij Hornbach Nederland. “Wij willen goed voor onze medewerkers zorgen, dus bieden we veel trainingen, cursussen en opleidingen aan. Daarnaast ontvang je een goed salaris, zijn er prettige secundaire arbeidsvoorwaarden en werk je in een stabiele, informele werkomgeving. Wij helpen medewerkers te ontdekken waar ze goed in zijn, zodat ze met het juiste materiaal kunnen metselen aan hun eigen ontwikkeling. Hier investeren wij graag in, want betrokken, vakkundige medewerkers zorgen voor die tevreden klant.”

Najaar 2016
Alle nieuwe medewerkers kunnen al vanaf komend najaar bij Hornbach starten met een intern opleidingstraject, waarin ze nog extra vakkennis en praktische vaardigheden opdoen. Daarna volgt een inwerkperiode bij een van de andere vestigingen in het land. “Daar raken ze gewend aan het reilen en zeilen bij Hornbach. Als de nieuwe vestiging in het eerste kwartaal van 2017 opent, zijn ze er helemaal klaar voor!”, aldus Van den Akker.

Werken bij een onderscheidend bedrijf
“Wij onderscheiden ons van andere bouwmarkten door de deskundigheid van ons personeel. Zij helpen je met alle vragen rondom jouw bouwproject en denken met je mee. Wij zijn daarom specifiek op zoek naar helden”, legt Van den Akker uit. “Hiermee bedoelen we mensen met ervaring. Denk bijvoorbeeld aan oud-timmermannen die over bouwprojecten kunnen adviseren. Maar ook mensen die inzet tonen en willen groeien binnen hun vakgebied en willen bouwen aan hun eigen toekomst. Mensen die dit niet willen, passen niet bij ons.”

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).