Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Hornbach Zwolle bereikt hoogste punt

Aan de Katwolderweg in Zwolle wordt hard gebouwd aan de veertiende vestiging van Hornbach in Nederland. Het is de allereerste regionale projectbouwmarkt van de doe-het-zelfketen in Overijssel. Inmiddels is het hoogste punt van de bouw bereikt. Daarmee ligt Hornbach op schema voor de opening in het voorjaar van 2018. Met een oppervlakte van ruim 15.000 m² wordt de nieuwe vestiging van de bouwmarkt dé plek voor klussend Zwolle en omstreken.

De nieuwe vestiging van Hornbach, die goed bereikbaar is via de A28, is een volwaardige projectbouwmarkt met tuincentrum en dierenafdeling. Nu het hoogste punt van de bouw bereikt is, gaat het snel. “Nog even en de sleuteloverdracht tussen aannemer Ten Brinke Bouw en Hornbach vindt plaats. Daarna kunnen we starten met het plaatsen van stellingen en met het bevoorraden van de winkel. Als we onze deuren openen, zijn er maar liefst 120.000 artikelen verkrijgbaar”, vertelt vestigingsmanager Tonnie Balkema. “Ondertussen zijn de eerste medewerkers gestart met het volgen van interne opleidingen bij andere vestigingen, zo kunnen we klanten straks optimaal adviseren.”

Drive-in
Hornbach Zwolle krijgt tevens een drive-in die een oppervlakte van ruim 4.000 m² heeft. Hier zijn ruim 5.000 kwaliteitsproducten in grote hoeveelheden beschikbaar. Het principe is eenvoudig: je rijdt met de auto naar het schap, pakt de benodigde materialen en laadt deze in je bestelbus, aanhang- of vrachtwagen. Dit scheelt veel tijd.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één vestiging HORNBACH Vloeren in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.