Hornbach Zwolle zoekt nog caissières en verkopers

Laatste speeddateronde op 14 december

Wie denkt dat hij goed uit de verf komt als medewerker bij Hornbach Zwolle, heeft nog één kans. Op 14 december is de laatste speeddate-ronde voor werkzoekenden die willen kennismaken met Hornbach. Veel van de 150 vacatures zijn inmiddels al vervuld, maar de bouwmarkt zoekt nog verkopers en caissières voor de Zwolse vestiging.

“Geen zwaar sollicitatiegesprek, maar gewoon een keertje kennismaken. Daar gaat het om bij de speeddates,” vertelt Tonnie Balkema, vestigingsmanager van Hornbach Zwolle. “Dat bevalt goed, bij de kandidaten en bij ons. We hebben dan ook al veel nieuwe medewerkers aangenomen.”

Korte kennismaking
Op 14 december is de laatste speeddate-dag voor Hornbach Zwolle. Wat kun je op deze dag verwachten? Tonnie Balkema legt uit: “De dag begint met een presentatie over Hornbach. Daarna maak je in een kort een-op-eengesprek kennis met verschillende van onze medewerkers. Klikt het van beide kanten? Dan nodigen wij je uit voor een vervolggesprek. De speeddate is vooral een leuke manier om de mens achter het cv en de motivatiebrief te leren kennen. Dus écht een eerste kennismaking met de persoon.” Wie interesse heeft in een baan als verkoper of caissière, kan zich aanmelden via het UWV. Voor meer informatie over Hornbach Zwolle bekijk de website:  www.hornbach.nl/zwolle.

Bijspijkeren en bouwen aan je ontwikkeling
De projectbouwmarkt heeft nieuwe medewerkers veel te bieden. “Echte aanpakkers gaan zich helemaal thuisvoelen bij ons”, vertelt Balkema. “Hornbach is een laagdrempelige organisatie met goede doorgroeimogelijkheden. We bieden een stabiele, informele werkomgeving, waar je kunt rekenen op een goed salaris en prettige secundaire arbeidsvoorwaarden. Wij zorgen goed voor onze medewerkers en bieden trainingen, cursussen en opleidingen aan. Zo ontdekken medewerkers zelf waar ze goed in zijn, zodat ze met het juiste materiaal kunnen bouwen aan hun eigen ontwikkeling. Daar investeren wij graag in, want betrokken en vakkundige medewerkers zorgen voor tevreden klanten.”

Hornbach zoekt helden
Hoe het is om bij Hornbach te werken, zie je in deze video: https://www.youtube.com/watch?v=gyBwqXNB90s

Inwerken en opstarten
Hornbach Zwolle gaat in 2018 open, maar de medewerkers van deze nieuwe vestiging beginnen al eerder. Zij volgen eerst een interne opleiding, waarin ze het assortiment leren kennen, praktische vaardigheden opdoen en leren hoe alles werkt bij Hornbach. Daarna worden ze ingewerkt bij een andere Hornbach vestiging, zodat ze er in het voorjaar voor 2018 helemaal klaar voor zijn.