Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals
HORNBACHhelpt en lokale omroepen bezorgen kerstgevoel

Actie ‘Kerstboom voor een ander’ van start

Wie gun jij een lichtpuntje in deze donkere dagen voor kerst? Een hartverwarmende kerstgroet mét kerstboom? Vandaag start Stichting HORNBACHhelpt in samenwerking met acht lokale omroepen de actie ‘Kerstboom voor een ander’. Bedoeld om familieleden, vrienden, collega’s of buurtgenoten die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken, te verrassen met een feestelijk versierde kerstboom.

December is bij uitstek de tijd van gezelligheid, warmte en samenzijn met geliefden. “Maar helaas zijn de feestdagen niet voor iedereen een feestje”, vertelt Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie HORNBACH Nederland. “Ieder huisje heeft zijn kruisje: mensen worden ziek, raken werkeloos, verliezen een dierbare of zijn eenzaam als gevolg van de coronapandemie. Wat de reden ook is, iedereen verdient een fijne kerst. Daarom komen wij in actie. In samenwerking met lokale omroepen bezorgen we de komende weken het kerstgevoel bij mensen die dit verdienen en wel een lichtpuntje kunnen gebruiken. Dat doen we niet alleen bij mensen thuis, maar bijvoorbeeld ook in verzorgingshuizen.”

Landelijke actie
In de week van 7 december worden meer dan honderd kerstbomen verspreid door het land uitgedeeld. De actie van Stichting HORNBACHhelpt wordt georganiseerd in samenwerking met acht lokale omroepen: RTV Oost, RTV Utrecht, RTV Rijnmond, Omroep West, Omroep Gelderland, L1, NH Nieuws en OOG TV. Verslaggevers staan klaar om de kerstbomen met standaard én fonkelende kerstversiering te overhandigen.

Aanmelden
Wie verdient er volgens jou een onvergetelijk kerst? Laat het weten. Kijk op de website van de lokale omroep bij jou in de buurt om dierbaren aan te melden voor deze actie.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één vestiging HORNBACH Vloeren in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.