HORNBACHhelpt en lokale omroepen bezorgen kerstgevoel

Actie ‘Kerstboom voor een ander’ van start

Wie gun jij een lichtpuntje in deze donkere dagen voor kerst? Een hartverwarmende kerstgroet mét kerstboom? Vandaag start Stichting HORNBACHhelpt in samenwerking met acht lokale omroepen de actie ‘Kerstboom voor een ander’. Bedoeld om familieleden, vrienden, collega’s of buurtgenoten die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken, te verrassen met een feestelijk versierde kerstboom.

December is bij uitstek de tijd van gezelligheid, warmte en samenzijn met geliefden. “Maar helaas zijn de feestdagen niet voor iedereen een feestje”, vertelt Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie HORNBACH Nederland. “Ieder huisje heeft zijn kruisje: mensen worden ziek, raken werkeloos, verliezen een dierbare of zijn eenzaam als gevolg van de coronapandemie. Wat de reden ook is, iedereen verdient een fijne kerst. Daarom komen wij in actie. In samenwerking met lokale omroepen bezorgen we de komende weken het kerstgevoel bij mensen die dit verdienen en wel een lichtpuntje kunnen gebruiken. Dat doen we niet alleen bij mensen thuis, maar bijvoorbeeld ook in verzorgingshuizen.”

Landelijke actie
In de week van 7 december worden meer dan honderd kerstbomen verspreid door het land uitgedeeld. De actie van Stichting HORNBACHhelpt wordt georganiseerd in samenwerking met acht lokale omroepen: RTV Oost, RTV Utrecht, RTV Rijnmond, Omroep West, Omroep Gelderland, L1, NH Nieuws en OOG TV. Verslaggevers staan klaar om de kerstbomen met standaard én fonkelende kerstversiering te overhandigen.

Aanmelden
Wie verdient er volgens jou een onvergetelijk kerst? Laat het weten. Kijk op de website van de lokale omroep bij jou in de buurt om dierbaren aan te melden voor deze actie.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. In 2020 hebben consumenten HORNBACH voor de vijftiende keer uitgeroepen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de derde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram did not return a 200.