HORNBACHhelpt Hospice Amsterdam Zuidoost

Vrijwilligers in actie om pand gereed te krijgen voor opening

De zoektocht naar een geschikt pand en de verbouwing duurden bijna drie jaar. Hospice Amsterdam Zuidoost kan dan ook niet wachten zijn deuren te openen. Vrijwilligers van Stichting HORNBACHhelpt schoten de hospice dit weekend te hulp en verrichtten diverse klussen om het pand gereed te krijgen voor de opening in juni. Eindelijk kunnen zij de zorg verlenen die zo hard nodig is.

“We zijn gestart met het renoveren van de hal”, vertelt Harry van Santen, bedrijfsleider bij Hornbach Amsterdam en vrijwilliger van Stichting HORNBACHhelpt. “Die hebben we een flinke opfrisbeurt gegeven. Alle wanden zijn er gladgemaakt en de kozijnen geschilderd. Ook hebben we alle klapdeuren in het pand van een nieuwe laag verf voorzien. Voor de woonkamer, familiekamer en de gastenkamers hebben we vensterbanken op maat gemaakt. Het mooiste project van de dag was het plaatsen van een multifunctionele, halfhoge wand rond de rolstoelvriendelijke hellingbaan. Die dient als veilige leuning en maakt tegelijkertijd de woonkamer knusser.”

Wens in vervulling
“We kijken ontzettend uit naar de opening van deze hospice”, laat Renate Ritfeld van Hospice Amsterdam Zuidoost weten. “Dat Stichting HORNBACHhelpt ons te hulp schiet, betekent veel. Daarmee is de verbouwing bijna gereed en gaat onze wens in vervulling: eindelijk kunnen we de zorg bieden die we zo graag willen bieden. Zorg die ook erg nodig is. Het was gaaf om vandaag met elkaar de handen uit de mouwen te steken. HORNBACHhelpt heeft ons veel werk uit handen genomen en zelfs de lunch voor alle vrijwilligers verzorgd. Klasse!” Hospice Amsterdam Zuidoost is de eerste hospice in de wijk en staat open voor iedereen en alle culturen.