HORNBACHhelpt vervult wens Die Buytenweye

Vrijwilligers knappen tuin van Delftse woonzorgcentrum op

Het wordt genieten voor de 143 bewoners van Die Buytenweye, het Delftse woonzorgcentrum van zorginstelling Pieter van Foreest. Met een tiental vrijwilligers en de benodigde materialen ging Stichting HORNBACHhelpt er vandaag, tussen de regenbuien door, aan de slag. Precies op tijd voor het zomerse weer dat komende week wordt verwacht, knapten zij de tuin van het Delftse woonzorgcentrum op.

“Meer beleving en de tuin toegankelijker maken voor bewoners en hun familieleden. Dat was de wens van Die Buytenweye”, vertelt Leo Wubben, vrijwilliger van Stichting HORNBACHhelpten tevens coördinator van dit project. “Want buiten zijn is ontspannen en gezond.” Die wens hebben ze vandaag in vervulling laten gaan. De tuin kreeg een volledige make-over. Allereerst bouwden de vrijwilligers van de stichting samen met vrijwilligers van Pieter van Foreest een overkapping. Ook zijn er schaduwdoeken opgehangen. Leo Wubben vervolgt: “Dat was een essentieel onderdeel van deze tuinrenovatie. Ouderen willen niet de hele dag op hun kamer zitten maar naar buiten. Maar dan moeten ouderen op warme dagen wel in de schaduw kunnen zitten.” Daarnaast werden dode planten verwijderd en is er gras aangelegd en is de wens van meer groen in de tuin voor Pieter van Foreest uitgekomen.

Tuinplezier voor jong en oud
José Rietveld, vrijwilligerscoördinator van Die Buytenweye laat weten: “Het is fantastisch wat we vandaag met elkaar bereikt hebben. Deze tuin is echt een meerwaarde voor ons woonzorgcentrum, een verlengstuk van de woonkamer. Bewoners en hun familieleden gaan er deze zomer volop genieten. Niets is leuker dan gezellig met de bewoners buiten koffiedrinken. Dat dit nu ook in de schaduw kan is helemaal geweldig voor onze ouderen. De bewoners kunnen niet wachten tot het buiten weer warmer wordt want ze hebben vandaag vele malen een kijkje gebracht om te kijken hoe het project vordert. Ook zij zijn erg blij met het resultaat!”