HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

‘Iedere m2 verdient de beste ter wereld te zijn’

Najaarscampagne HORNBACH op één vierkante meter

Een keuken, een restaurant of een douche. In de nieuwe najaarscampagne laat HORNBACH zien dat het kan op 1 vierkante meter. Met inventiviteit en creativiteit worden de grenzen van wat mogelijk is op slechts 1 vierkante meter opnieuw bepaald. De boodschap van de campagne waarmee dé projectbouwmarkt van Nederland de komende weken groots uitpakt via tv, online, print en out of home is dan ook: ‘Iedere m2 verdient de beste ter wereld te zijn’.

In Nederland wonen gemiddeld 500 mensen per vierkante kilometer. Dat maakt ons één van de dichtstbevolkte landen ter wereld waardoor ruimte kostbaar en schaars is. “Wij inspireren graag met de oneindige mogelijkheden van slechts één vierkante meter. En als het niet op de grond kan, dan gaan we de hoogte in”, zegt Maarten Post, Hoofd Inkoop en Marketing bij HORNBACH. “In onze nieuwe campagne zie je wat allemaal mogelijk is op 1m2, bijvoorbeeld een verticale eetkamer. Het gaat je verbeelding misschien te boven, maar het is levensecht. Want zoals je van ons mag verwachten, is alles voor de campagne ook echt en met de hand gebouwd. Er zijn geen special effects aan te pas gekomen. We laten zien dat het kan en willen iedereen aanmoedigen om ook zelf ideeën voor schaarse ruimte vorm te geven. Dat hoeft niet meteen een groots en meeslepend project te worden. Met wat creativiteit is van alles te bedenken om iedere vierkante meter de beste ter wereld te laten zijn.”

Commercial eindigt met applaus
In een 45 seconden durende commercial zien we hoe een man thuis leeft in ruimtes van 1 vierkante meter. Zo benauwend klein als dat klinkt, zo eindeloos groots zijn de mogelijkheden die in de commercial voorbijkomen. Post: “We zien hem alledaagse dingen doen in zijn badkamer, slaapkamer en keuken die allemaal 1 vierkante meter groot zijn. Ook heeft hij ruimtes van 1 vierkante meter ingericht voor inspirerende activiteiten, zoals een restaurant, een ruimte om te tafeltennissen, een verticale tuin en een zolder om potten te bakken. Zijn onmetelijke creativiteit krijgt een welverdiende staande ovatie als hij eindigt op een podium voor een zaal tjokvol publiek.”

Crossmediaal
HORNBACH start de crossmediale najaarscampagne met de commercial op tv, gevolgd door online inzet (display en video), out of home en in week 46 print. De campagne wordt ondersteund via de website hornbach.nl/m2 waar verschillende m2 projecten te vinden zijn. De najaarscampagne loopt tot en met week 49. In 2024 krijgt de campagne een verdieping. Bekijk de commercial hier:

Credits
Bureau: Heimat TBWA
Productie: TPF Berlijn
Muziek: Leland Music Londen

Lees ook ...