Jong geleerd …

Eerste projectshow 2013 in teken kinderwerkplaats

Even ontspannen inkopen doen in de bouwmarkt? Goed nieuws voor wie het nieuwe jaar wil beginnen met een nieuw klusproject, maar opziet tegen het meeslepen van de kinderen naar de bouwmarkt. Hornbach organiseert in januari een bijzondere vorm van kinderopvang; terwijl papa en mama in alle rust hun inkopen doen, kunnen de kids elke zaterdag met een gerust hart worden achtergelaten in de speciaal gedecoreerde kinderwerkplaats. Hier kunnen de jonge klussers aan de slag met bijvoorbeeld een muziekinstrument of een insectenhotel.

Op de zaterdagen van januari is de kinderwerkplaats van Hornbach geopend van 10.00 tot 16.00 uur, voor kinderen van zes tot elf jaar. Ze maken spelenderwijs kennis met het plezier van klussen, terwijl papa en mama in de winkel inspiratie opdoen en spullen inkopen voor hun eigen project.

Op iedere zaterdag staat een ander project op het programma:
• 5 januari: voederschommel voor vogels
• 12 januari: houten xylofoon
• 19 januari: bloemenpers
• 26 januari: insectenhotel
Per project zijn de kinderen dertig tot zestig minuten bezig. En na afloop mogen ze niet alleen het eindresultaat mee naar huis nemen, ze krijgen ook een heus kluscertificaat.

Deskundige begeleiding

In de werkplaats krijgen de klussers in spe de beschikking over alle materialen en gereedschap om hun project tot een succes te maken. En allemaal onder toeziend oog van de aanwezige medewerkers, die er uiteraard ook goed op letten dat de kinderen de werkplaats niet zonder begeleiding verlaten. Om kleding tegen vuiligheid te beschermen, krijgen de klussertjes een wegwerpschort aan.

Klussen voor alle leeftijden

“Natuurlijk is deze vorm van kinderopvang een service voor de ouders, maar minstens zo belangrijk is dat we hiermee de creativiteit en handvaardigheid van kinderen stimuleren”, zegt Michel van Slingerland van Hornbach. “Want waarom zouden alleen grote mensen kunnen genieten van de voldoening die je krijgt van een geslaagd klusproject?”

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).