Kerstboomverkoop bij Hornbach met extraatje

Kerstknutselen voor kinderen op 8 en 15 december

Even ontspannen een kerstboom uitzoeken? Zonder omkijken rondstruinen, terwijl de kids creatief bezig zijn met kerst? Op zaterdag 8 en 15 december kunnen kinderen met een gerust hart worden achtergelaten in de speciaal gedecoreerde ‘kinderwerkplaats’ op de tuinafdeling van alle Hornbach-vestigingen. Daar kunnen ze lekker kerstknutselen, met veilig materiaal en gereedschap, terwijl hun ouders of opa en oma op kerstbomenjacht gaan.

De bouwmarkt verkoopt alleen natuurlijke kerstbomen, met speciale aandacht voor de fijnspar en Nordmann gold (€ 22,50); vanuit de kerstgedachte dat een natuurlijke kerstboom bij de productie vijfmaal zo milieuvriendelijk is als een kunstboom.

Duurzame bomen van Hornbach

Hornbach verkoopt diverse soorten duurzame kerstbomen, waaronder de blauwe spar, de Servische spar (Omorica) en de Nordmann gold. Vooral de Nordmann, met zijn stevige takken en niet-prikkende naalden, is zeer populair. Deze diepgroene kerstbomen, die niet of nauwelijks naalden loslaten, komen van speciaal voor dit doel aangelegde velden in Denemarken en zijn dus zeer geschikt als kerstboom voor in de huiskamer. “Wie een kerstboom koopt bij Hornbach, doet dus ook iets terug voor het milieu en de natuur”, aldus marketingmanager Michel van Slingerland. “En terwijl u op jacht bent naar de perfecte kerstboom, gaan de kleine doe-het-zelvers in de kinderwerkplaats aan de slag met een mooi cadeau voor in de kerstboom.”

Op de tuinafdeling knutselen de kinderen aan zogenaamde ‘latfiguren’, waarbij ze een houten lat omtoveren tot een kerstman, engel of sneeuwpop. En allemaal onder toeziend oog van de aanwezige medewerkers, die er uiteraard ook goed op letten dat de kinderen de werkplaats niet zonder begeleiding verlaten. Om kleding tegen vuiligheid te beschermen, krijgen de klussertjes een wegwerpschort voor.

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).