Kleinste Hornbach vestiging groots bezocht

Pittige strijd in bouwmarkt op wielen

Vooruitlopend op de opening van de nieuwe Hornbach vestiging in Zwolle op woensdag 14 maart, opende Hornbach afgelopen zaterdag al een vestiging van 30m2 op het Rodetorenplein. Bezoekers konden er kennis maken met Hornbach, klusadvies vragen én strijden om de titel ‘Beste Klusser van Zwolle’. De pop-up store van Hornbach staat aanstaande zaterdag in Winkelcentrum Stadshagen en op 10 maart weer op het Rodetorenplein in Zwolle. Ook dan kunnen bezoekers nog meestrijden om de felbegeerde klustitel.

“Het was afgelopen zaterdag geweldig druk in de pop-up store”, vertelt Marketing Manager Maarten Post van Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Ontzettend leuk dat Zwolle en omgeving op deze manier alvast kennis kunnen maken met Hornbach. Bezoekers van de pop-up store kunnen bij ons terecht met klusvragen en een virtuele rondleiding krijgen door onze nieuwe vestiging. Die is met een oppervlakte van bijna 15.000m2 wel wat groter dan deze pop-up store”, lacht Maarten Post.

Wedstrijd Beste Klusser van Zwolle
Afgelopen zaterdag barstte ook de strijd om de titel ‘Beste Klusser van Zwolle’ los. Bezoekers van de pop-up-store kunnen meedoen aan de wedstrijd en moeten daarvoor o.a. een boor- en timmerproef afleggen. “Het gaat daarbij om snelheid en techniek”, legt Post uit. Ook de komende twee zaterdagen kunnen Zwollenaren meestrijden. De finale vindt plaats op zaterdag 17 maart om 12.00 uur in de nieuwe Hornbach-vestiging aan de Katwolderweg. Zwollenaar Michel Exel heeft zich via een Wildcard al geplaats voor deze finale. Hij laat weten: “Geweldig dat ik in de finale sta. Ik schat mijn kansen hoog in. Klussen is mijn werk, maar ook thuis doe ik alles zelf. Ik ga er helemaal voor!”

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).