Hornbach newsroom Persportaal van Hornbach Nederland voor mediaprofessionals
Klussers om de oren geslagen

Klussers om de oren geslagen

Duidelijkheid staat voorop in nieuwe campagne Hornbach

De nieuwe Hornbach-commercial is in-your-face. Letterlijk. Een klusser die zich in de bouwmarkt hardop afvraagt of het product geen ‘lokkertje’ is, wordt tot de orde geroepen met een klap in het gezicht. Hornbach is al-tijd de goedkoopste, het hele jaar door. Hand erop. De campagne is de eerste Nederland-only-productie van Heimat, het Duitse reclamebureau achter de typische Hornbach-reclamespots.

“Mensen worden om de oren geslagen met onze laagsteprijsgarantie”, lacht Maarten Post, Marketing Manager Hornbach Nederland. “Nou, figuurlijk dan. Wie onze stijl kent, weet dat je het met een flinke korrel zout mag nemen. Wij scheppen duidelijkheid over onze lage prijzen en dat doen we op de Hornbach-manier. Rauw en met een knipoog. De nieuwe campagne is speciaal voor de Nederlandse markt gemaakt. Bij andere bouwmarkten vliegen de kortingen je om de oren. Een product dat de ene week zogenaamd in de aanbieding is, wordt een week later weer tegen een extreem hoge prijs verkocht. Consumenten balen ervan, zitten soms zelfs te wachten op die ene kortingsactie. Maar wachten en klussen gaan niet samen. Doorbouwen, dat is wat je wilt. Daarom bieden wij altijd de laagste prijs: zowel aan doe-het-zelvers als professionele klussers. We willen niet dat consumenten daar nog langer aan twijfelen.”

Hand erop
De basis van de campagne wordt gevormd door tv-commercials. Vanaf 18juli zijn drie verschillende spots op televisie te zien. Daarin haalt de hoofdrolspeler alle clichés over aanbiedingen aan: van ‘Morgen is het product vast duurder’ tot ‘Altijd de laagste prijs, dat gelooft toch niemand?’ Met een klap in het gezicht wordt hij tot de orde geroepen. ‘Geen lokkertjes. Hand erop.’Hornbach zet deze nieuwe campagne crossmediaal in, met uitingen via radio, out of home, online video en display, social media en print.

Credits:
Bureau: Heimat Berlin
Productie: Holy Fool
Regie: Andre Maat
Muziek: Audentity

Onderstaande gegevens zijn alleen voor persgerelateerde vragen.
Voor overige vragen (zoals over uw bestelling) kunt u terecht bij het contactformulier.


Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon: 030 - 266 98 98
E-mail: maarten.post@hornbach.com
Van Hulzen Communicatie
Fenna Zwerver
Telefoon: 071 - 560 20 60 / 06 - 42 600 279
E-mail: hornbach@vanhulzencommunicatie.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één HORNBACH Vloeren vestiging in ons land. In 2022 riepen consumenten HORNBACH voor de zestiende keer uit tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de vijfde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, uitgebreide service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (je grijpt nooit mis).
Lees ook ...

Volg Hornbach:

Instagram
Instagram has returned invalid data.

Volg ons

Social wall