Klussers om de oren geslagen
Duidelijkheid staat voorop in nieuwe campagne Hornbach
“Mensen worden om de oren geslagen met onze laagsteprijsgarantie”, lacht Maarten Post, Marketing Manager Hornbach Nederland. “Nou, figuurlijk dan. Wie onze stijl kent, weet dat je het met een flinke korrel zout mag nemen. Wij scheppen duidelijkheid over onze lage prijzen en dat doen we op de Hornbach-manier. Rauw en met een knipoog. De nieuwe campagne is speciaal voor de Nederlandse markt gemaakt. Bij andere bouwmarkten vliegen de kortingen je om de oren. Een product dat de ene week zogenaamd in de aanbieding is, wordt een week later weer tegen een extreem hoge prijs verkocht. Consumenten balen ervan, zitten soms zelfs te wachten op die ene kortingsactie. Maar wachten en klussen gaan niet samen. Doorbouwen, dat is wat je wilt. Daarom bieden wij altijd de laagste prijs: zowel aan doe-het-zelvers als professionele klussers. We willen niet dat consumenten daar nog langer aan twijfelen.”
Hand erop
De basis van de campagne wordt gevormd door tv-commercials. Vanaf 18juli zijn drie verschillende spots op televisie te zien. Daarin haalt de hoofdrolspeler alle clichés over aanbiedingen aan: van ‘Morgen is het product vast duurder’ tot ‘Altijd de laagste prijs, dat gelooft toch niemand?’ Met een klap in het gezicht wordt hij tot de orde geroepen. ‘Geen lokkertjes. Hand erop.’Hornbach zet deze nieuwe campagne crossmediaal in, met uitingen via radio, out of home, online video en display, social media en print.
Credits:
Bureau: Heimat Berlin
Productie: Holy Fool
Regie: Andre Maat
Muziek: Audentity