Knalrode Bunnikside en 17 sheltersuits voor daklozen dankzij FC Utrecht en HORNBACHhelpt

Feestelijke onthulling tijdens open dag

Groot feest gisteren tijdens de open dag van FC Utrecht. De Bunnikside van het stadion, waar vrijwilligers van FC Utrecht en HORNBACHhelpt wekenlang op hebben gezwoegd, heeft een knalrode kleur gekregen. De onthulling van deze rode tribune was niet het enige hoogtepunt, want het verfproject had ook een maatschappelijke component: een donateurs-actie leverde 17 sheltersuits op voor daklozen. Het eerste exemplaar werd tijdens de open dag overhandigd.

FC Utrecht-supporters hadden duizend liter rode verf nodig om de Bunnikside van Stadion Galgewaard rood te verven. Dit wilde HORNBACHhelpt wel ter beschikking stellen, maar alleen als de trouwe supporters een maatschappelijke tegenprestatie zouden leveren. “Daarom hebben we een donatiecampagne opgezet om de waarde van de rode verf te compenseren en ten gunste te laten komen aan een goed doel”, vertelt Kevin Lagas, vestigingsmanager van Hornbach Nieuwegein. “In samenspraak met de supporters besloten we om daklozen in Utrecht een hart onder de riem te steken en van het geld zoveel mogelijk sheltersuits te doneren.” Zo’n sheltersuit is een water- en winddichte jas die kan worden getransformeerd tot slaapzak.

Vanuit het hart
Hansje, een meneer die begeleid is door Stadsteam Herstel, kreeg de eerste sheltersuit overhandigd: “Dit betekent heel veel voor de Utrechters die op straat leven. Jullie helpen ervoor te zorgen dat ze comfortabel en warm kunnen liggen. En dat is voor hun van levensbelang. We zijn FC Utrecht, supporters en HORNBACHhelpt super dankbaar dat zij zich vanuit het hart inzetten voor zo’n goed doel!” Veel donateurs, veelal supporters, hebben het geld binnengebracht voor de 17 sheltersuits, vertelt Lagas. “Heel trots zijn we, dat we samen met FC Utrecht en haar achterban, iets kunnen teruggeven aan de stad. Zo helpen we degenen die dat hard nodig hebben. Samen bouwen aan de samenleving: daar staat HORNBACHhelpt voor.”

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. In 2020 hebben consumenten HORNBACH voor de vijftiende keer uitgeroepen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de derde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram did not return a 200.