Koning te rijk in eigen tuin?

Projectshow mei in teken houtbescherming in de tuin

Terras en tuinscherm zo lang laten meegaan als de nieuwe koning? Houtwerk in de tuin goed beschermen? Hornbach geeft deze maand een gratis spoedcursus ‘Houtbescherming in de tuin’. De bouwmarkt laat in de weekenden van mei zien hoe hobbyklussers terrassen en schuttingen zelf op de juiste manier kunnen onderhouden. Onder het motto: tijdig behandelen, permanent beschermen.

De gratis toegankelijke projectshows vinden plaats in alle vestigingen (Hornbach Geleen uitgezonderd) van de bouwmarkt annex tuincentrum, van vrijdag 3 tot en met zaterdag 25 mei. Wie graag wil leren hoe het houtwerk in de tuin op een duurzame manier is te onderhouden, kan voor demonstraties terecht op vrijdagen van 18.30 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 14.00 tot 15.00 uur en 16.00 tot 17.00 uur.

Handigheidjes

Vlak voor de demonstraties licht hoofd inkoop Hans van Bemmel alvast een tipje van de sluier op. “Bij hout is het belangrijk dat, afhankelijk van de houtsoort, de planken met speciale houtolie worden behandeld. Dit om het materiaal te beschermen, vergrijzing te voorkomen en de levensduur te verlengen. Onze experts kunnen bevlogen over houtonderhoud vertellen en hebben tal van handigheidjes in petto voor wie deze klus eindelijk eens wil klaren. Deze projectshow kan een prima steuntje in de rug zijn. Want houtwerk in de tuin onderhouden, is echt zo’n project dat er vaak bij inschiet.”

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).