Landelijke dekking voor Hornbach

De grootste bouwmarkt van Nederland in je broekzak

Waar je ook bent, toegang tot het grootst mogelijke assortiment aan bouw- en tuinartikelen? Hornbach lanceert haar webshop met bijpassende app. De bouwmarkt is nu voor iedereen in Nederland bereikbaar. En of je als klusser nu thuis bent, op de bouwplaats of in een Hornbach-vestiging: de nieuwe app heeft talloze functies om je bij jouw project en de aankoop te ondersteunen. “Online shopping ontwikkelt zich in Nederland razendsnel”, motiveert E-Business Manager Edward Meijers de keuze voor een webshop. “Vanuit ons serviceoogpunt ontwikkelen wij nieuwe diensten om in te spelen op dit veranderende koopgedrag. Alleen zo kunnen we de consument, particulier of profi, goed blijven bedienen. Waar, wanneer en via welke weg dan ook.”

Als verlengstuk van de vestigingen moet de klant ook in de webshop kunnen rekenen op de vijf kernwaarden van Hornbach: enorm assortiment, ruime voorraden, de voordeligste prijs (bewezen door de Consumentenbond eerder dit jaar), deskundig advies en dus competente en complete services. “En dat gaat niet over één nacht ijs”, legt Meijers uit. “Daarom heeft het iets langer geduurd om live te gaan. Het is namelijk van groot belang dat mensen die via de webshop aankopen doen, daar ook advies kunnen krijgen. Vanuit die gedachte is er ook een klantenservice ingericht, met vakmensen op elk terrein.”

Landelijke dekking
De belangrijkste voordelen van deze nieuwe service zijn tweeledig: voor medewerkers op de winkelvloer is de webshop een extra ‘tool’ waarmee ze op een snelle en adequate manier extra productinformatie tot hun beschikking hebben. Voor klanten is de winkelbeleving uitgebreid en zijn de levermogelijkheden toegenomen; van spullen meteen meenemen en afhalen in de winkel tot ze thuis laten bezorgen. Bovendien vormen bereikbaarheid en reistijden nu geen obstakel meer. “Dankzij deze webshop hebben we een ‘landelijke dekking’ en maken we onze artikelen en service voor alle mensen in Nederland toegankelijk. Wie niet in de buurt woont van een vestiging, kan dus toch profiteren van het Hornbach-concept. Daarbij kunnen klanten op dit moment 75% van alle beschikbare artikelen thuis laten bezorgen. Blokhutten bijvoorbeeld, maar zelfs ook roerstokjes voor de verf. Voor zowel klant als medewerker erg prettig, het scheelt heel wat gesleep van spullen door de winkel en naar huis! Klanten kunnen in onze vestigingen bovendien rekenen op gratis WiFi voor elke smartphone of tablet. Zo kun je de app zonder beperkingen gebruiken, prijzen vergelijken en nog veel meer!”

Meer dan feitelijke info
De webshop zal constant aan verbetering en vernieuwing onderhevig zijn; om de week is er wel een update, de ene keer technisch (en niet-zichtbaar) en de andere keer visueel. “Bij alles wat we doen, stellen we onszelf voortdurend de vraag: is dat wat wij aanbieden wat de klant ook verwacht, en wat kunnen wij waar verbeteren?”, vertelt Meijers, die aangeeft dat nog niet alle artikelen uit het enorme assortiment (van ruim 120.000 producten) online staan. Maar de artikelen die er staan, zijn voorzien van uitgebreide informatie. Niet alleen (technische) productgegevens, maar ook over garantie en energielabels én over extra verkoopmogelijkheden. “Gaat het gesprek met een klant in de winkel bijvoorbeeld over laminaat, dan kunnen onze verkopers laten zien welke plinten en gereedschappen daarbij onmisbaar zijn. En grote kans dat er nog een montagefilmpje bij zit ook. In de app zijn bovendien alle voorraden te bekijken. Kortom, alle relevante informatie in een handomdraai.”