Leg je eigen terras aan

Projectshow in het teken van zelf tegels aanleggen

Deze zomer willen we weer zo veel mogelijk zon meepakken, daarom staat het aanleggen van je eigen terras momenteel centraal bij Hornbach. Heel Plaatsnaam en omgeving weet straks hoe je zelf een terras aanlegt, want er zijn maar liefst zes weken op rij demonstraties van terrassenbouwers.Deze projectshows zijn gratis en voor iedereen bij te wonen van 20 juli tot en met 26 augustus. Op vrijdag om 18.30 uur en op zaterdag om 14.00 uur en om 16.00 uur.

Het kan weer: de hele dag buiten zijn en ’s avonds proosten op een mooie zomer. Bij voorkeur in je eigen tuin. Want het beste terras is toch je eigen terras. Is jouw terras aan vernieuwing toe of wil je je binnentegels door laten lopen naar je buitenterras? Ga dan langs bij Hornbach voor de livedemonstratie “Terras aanleggen”. Daar krijg je uitleg van ervaren medewerkers en mag je ook zelf technieken uitproberen, zoals elastisch voegen.

Zelf aan de slag
Een goede uitleg is belangrijk, maar het zelf doen werkt nog altijd het beste. Tijdens de demonstraties is daar dan ook veel gelegenheid voor. Dus na uitleg over welke tegellegtechniek past bij welke ondergrond, gaan deelnemers aan de slag. Bij Hornbach kunnen ze technieken, zoals voegen en elastisch voegen, volop uitproberen, zodat ze het thuis meteen goed doen. Marketingmanager Maarten Post: “Een terras aanleggen is makkelijker dan ik dacht, horen we vaak van deelnemers aan de projectshows. Bij elk project geldt: je moet gewoon goed weten wat je doet. Daarom krijgen deelnemers eerst uitleg over materiaalkeuze en voorbereiding. Onze experts belichten bijvoorbeeld de verschillen tussen keramische en composiettegels. Vervolgens leggen ze uit hoe je tegels het beste aanbrengt op de ondergrond: dat kan steen zijn, hout of over bestaande tegels.”

Systeem voor strakke vloeren
Deelnemers aan de projectshows zijn lovend over het ‘nivelleringssysteem’. Met dit vernuftige systeem van keggetjes leg je tegels helemaal strak en op de millimeter gelijk. Tijdens de demonstraties wordt het nivelleringssysteem uiteraard tot in de fijne kneepjes uitgelegd. De projectshows Terras aanleggen zijn gratis toegankelijk en geschikt voor beginners en gevorderden. Van 20 juli t/m 26 augustus worden de demonstraties gegeven bij Hornbach op elke vrijdagavond om 18.30 uur en zaterdagmiddag om 14.00 uur en 16.00 uur.

Kijk voor meer informatie op de website: https://www.hornbach.nl/projectshow.

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).