Hornbach newsroom Persportaal van Hornbach Nederland voor mediaprofessionals
Maatregelen COVID-19

Maatregelen COVID-19

Gepaste afstand in de vestigingen, retourperiode verlengd

De gezondheid en veiligheid van onze klanten en medewerkers staat voorop. In vervolg op de huidige ontwikkelingen en richtlijnen rondom COVID-19 neemt Hornbach maatregelen om de risico’s te beperken. Gepaste afstand in de vestigingen wordt gecontroleerd en contact beperkt. Geplande events in de vestigingen en adviesafspraken, bijvoorbeeld met een tuinadviseur of badkamerspecialist, worden verplaatst. De horeca is gesloten.

Gepaste afstand
Hornbach reguleert het aantal bezoekers in de vestigingen en plaatst beveiligers bij de entree. De ingaande en uitgaande klanten worden van elkaar gescheiden, zodat goed zicht is op het aantal klanten in de vestiging. In de bouwmarkt wordt gemonitord waar de klanten zich bevinden en in drukke gangpaden wordt actief het aantal klanten bijgestuurd. De kassablokken worden gescheiden door een wand in verband met de hygiëne voor onze medewerkers. Klanten worden bij de kassa op afstand van elkaar gehouden met wachtstrepen. Medewerkers zorgen hier voor extra coördinatie. Klanten worden daarnaast gestimuleerd om zo veel mogelijk met pin te betalen en de zelfscankassa’s te gebruiken. Met behulp van de Hornbach-App hoeft hierbij zelfs alleen maar een QR-code bij de kassa te worden gescand en blijft het contact tot het absolute minimum beperkt en daarnaast wordt hiermee de doorstroom bevorderd. In alle vestigingen worden extra schoonmaakrondes gedaan en wordt nauwlettend aandacht besteed aan hygiënegevoelige zaken zoals pinapparaten, toiletten en deurknoppen.

Winkelen op rustige tijden of online
Klanten wordt ook gevraagd om zo veel mogelijk door de week, bij voorkeur tussen 07.00 en 09.00 uur hun inkopen te doen. In de ochtend is het rustig, in het weekend is het druk en kunnen dus wachttijden ontstaan. Artikelen kunnen ook via de webshop van Hornbach besteld worden, hier wordt extra capaciteit voor ingezet. Mondkapjes zijn per direct niet meer verkrijgbaar bij de bouwmarkt, Hornbach schenkt alle nog voorradige mondkapjes aan de zorg.

Services
Hornbach verdubbelt haar retourperiode van 30 naar 60 dagen. Klanten die artikelen willen retourneren worden dringend verzocht om dit uit te stellen. Geplande events in de vestigingen en adviesafspraken, bijvoorbeeld met een tuinadviseur of badkamerspecialist, worden verplaatst. Nieuwe afspraken worden op een nader te bepalen tijdstip opnieuw ingepland door Hornbach. De montageservice werkt door en volgt de richtlijnen van het RIVM. Dit houdt in dat er bij aankomst en vertrek geen handen worden geschud. Gedurende montages of installaties verzoeken wij klanten om een gepaste afstand (minimaal 1,5 meter) te houden van onze partners. Bij neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts mag de klant en/of partner besluiten om de uitvoering van de service te annuleren. De service om hout te zagen blijft actief, maar als een klant meer dan 15 zaagsneden nodig heeft kan dit alleen op afspraak.

Wij blijven de actuele richtlijnen nauwkeurig volgen en zullen hiernaar handelen.

Onderstaande gegevens zijn enkel voor persgerelateerde vragen.
Voor overige vragen (zoals over uw bestelling) kunt u terecht bij het contactformulier.


Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
Van Hulzen Communicatie
Fenna Zwerver
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 42 600 279
E-mail:hornbach@vanhulzencommunicatie.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. In 2020 hebben consumenten HORNBACH voor de vijftiende keer uitgeroepen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de derde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Volg Hornbach:

Instagram
Social wall